Изследователи създадоха нова пробиотична бира, която повишава имунитета

Изследователи от Националния университет в Сингапур (НУС) създадоха пробиотична  бира, която може да повиши имунитета и да подобри здравето на храносмилателната система.

Професор Liu Shao Quan и Chan Mei Zhi Alcine от програмата по хранителни науки и технологии към Университета на Сингапур.

Бирата включва пробиотик – Lactobacillus paracasei L26, който е способен да неутрализира токсините и вирусите и да регулира имунната система.

Chan Mei Zhi Alcine от програмата за наука и технологии на храните в НУС казва: “Здравните ползи от пробиотиците са добре известни. Храните, които са ферментирани, често съдържат полезни бактерии, но на пазара в момента няма бира, съдържаща пробиотици.”

„Разработването на достатъчно количество живи пробиотици в бирата е предизвикателство, тъй като бирата съдържа хмелни киселини, които пречат на растежа и оцеляването на пробиотиците. Като вярващ в постигането на здравословна диета чрез консумирането на пробиотици, това беше естествен избор за мен, когато подбирах тема за последния си проект.”

Изследователите размножават пробиотиците и дрождите в чисти култури и използват модифицирани конвенционални процеси на варене и ферментация, за да увеличат и поддържат живи пробиотиците.

“За тази бира използвахме млечнокисели бактерии”, обяснява Liu Shao Quan. Под тяхното действие захарите се разграждат и като главен продукт се получава млечна киселина.

Крайният продукт, чието приготовление отнема около един месец, има остър,  ароматен вкус и алкохолно съдържание от около 3,5%.

Превод: Силвия Пашева