Изпълнителният директор на космическата совалка на НАСА обяви, че ще съкрати 2800 свои работници

NASA-sts1-prep.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/NASA-sts1-prep.jpgВ средата на миналия месец изпълнителят, отговорен за поддръжката на космическите совалки на НАСА, съобщи, че ще трябва да съкрати почти 50% от служителите си – около 2800 свои работници – след като приключи програмата през тази година.

Тези съкращения вече са били очаквани, в резултат на задаващият се край на програмата на НАСА, според която предстоят само още две редовни мисии, преди космическият кораб да бъде „пенсиониран”. Предстои совалката „Индевър” да полети за последно на 16 май, а „Атлантида” – на 28 юни.

Изпълнителят, United Space Alliance, планира да намали работната си сила през лятото на тази година – след последната дата. Правителството на САЩ очаква освобождаването на между 2600 до 2800 от общо 5600 работниците и служители към края на юли и началото на август, поради приключването на задачите, свързани с програмата за космически полети.

По-голямата част от работата на служителите на компанията се извършва във Флорида, в или в близост до космическия център Кенеди на НАСА в Кейп Канаверал, но отделни поделения на фирмата работят и в  Тексас и Алабама, в близост до други центрове на НАСА. Съкращенията ще засегнат всички споменати обекти.

„Постиженията на този екип са ненадминати в пилотирани космически полети. Ще бъде трудно да се каже сбогом на тези изключително талантливи и отдадени съотборници, и ние сме решени да направим този преход възможно най-лек за тях.“ заявява Вирджиния Барнс, президент и главен изпълнителен директор.

НАСА планира да пенсионира своите космически совалки още през 2004 г. Решението да се пенсионират наличните космически совалки е направено от администрацията на президента Джордж У. Буш след бедствието, застигнало совалката „Колумбия” през 2003 г.

След края на програмата за космически совалки, НАСА планира да се съсредоточи върху разработването на по-мощна ракета-носител, способна да лети до планетата Марс и до астероиди.

Въпреки, че задаващата пенсиониране совалката е почти сигурно, от НАСА дават заявки, че все още е в играта, независимо от това какво се случва със совалките.