Изгубена цивилизация се крие под Персийския залив?

101208151609.jpg
Изгубена цивилизация се крие под Персийския залив?

Някогашната плододородна суша, сега потопена под Персийския залив, може да е станала дом на някои от най-ранните човешки популации извън Африка.

Джефри Роуз, археолог и изследовател от Университета в Бирмингам, твърди, че района около оазиса в Персийския залив може да са живели хора, преди да бъде погълнат от Индийския океан преди около 8000 години. Тази хипотеза въвежда нови героите в историята на Близкия изток, и показва, че хората може да са имали трайни селища в региона хиляди години по-рано, отколкото предполагат днешните миграционни модели.

През последните години археолозите са търсят доказателства за наличието на населените по протежение на бреговете на залива, живяло преди около 7 500 години. „Докато преди този момент е ималосамо шепа разпръснати лагери на ловци, изведнъж, над 60 нови археологически обекти се появиха само за една нощ.“, казва Роуз. „Тези селища могат да се похвалят с добре изградени каменни къщи, междуградски търговски мрежи, богато украсени керамични съдове, домашни животни и дори – с един от най-старите кораби в света.“

Но как може такова високо развито населено място да съзникне така бързо, без популации на предшественици? Роуз смята, че доказателства за тези предходната население липсва, защото те са скрити под водите на Индийския океан в залива, които са наводнили земите на тези хора.

Наскоро открити находки в археологически обекти в Йемен и Оман дадоха храна за хипотезата, че хората са се появили в южната част на Арабския полуостров преди 100 000 години или повече. Това е далеч по-рано от прогнозите, генерирани от няколко скорошни модели на миграция, които датират първата успешна миграция в Арабия между 50 000 и 70 000 години.

Археологът вярва, че жизненоважни елементи от пъзела на човешката еволюция са скрити в дълбините на Персийския залив.

Превел: Неделин Бояджиев