100 лица зад българската наука Биология Интервю

Интервю с Недялка Аценова: Исках да стана астроном

Бихте ли се представили на нашите читатели?

Здравейте, казвам се Недялка Аценова. Завършила съм Молекулярна биология в Пловдивския университет и работя като старши експерт биолог (микробиолог).

----
Ако планината ви е втори дом, имаме нещо за вас!

Работя в Институт по почвознание, агротехнологии и защита на растенията „Никола Пушкаров” в секция „Микробиология на почвата”. Секцията се занимава с изследване на микроорганизмите в почвата чрез микробиологични и биохимични методи.

Баща ми ме запали по науката – говореше ми за Стивън Хокинг, показваше ми звездите и планетите през телескоп. В началните класове исках да стана астроном или палеонтолог, но чак в 12 клас преоткрих молекулярната биология и оттогава страстта ми към биологията не ме е напуснала.

Има бъдеще, въпреки трудностите в момента, които се налага да преодоляваме. Успехите на нашите олимпийци по биология ми дават надежда.

Те са добри хора и специалисти, които работят здраво и наистина си обичат работата.

Има и такива – освен мен, само в моя екип има още двама.

Опитайте, може и да ви хареса. J

Освен вечния въпрос – финансирането, трябва и цялостното отношение да се промени, че науката не е скучна или суха, а колкото повече знаеш за нея, толкова повече ти се иска да научаваш.

Пиша научно-популярни статии към сайта НаукаOFFNews и карам курсове към различни он-лайн платформи като EdX, Coursera и Open2Study. Интересувам се от физика, астрономия, херпетология (имам костенурка на име Изабела), Древен Египет и Рим. В свободното си време обичам да чета, да се разхождам с приятели, да гледам филми и да се ровя в интернет.