Интересна техника на бой при един вид праисторически птици

Изследователи на еволюцията открили една праисторическа птица в Ямайка, използваща костите на своите тежки криле за да се бие със своите съперници по време на териториални спорове или при защита на своите яйца или деца от хищници.
Учените са изследвали няколко частични скелета на Хympithecus Xenicibis, блатни птици с размерите на голямо пиле, които са живели около 10 000 години.
В костите на върха на крилете си птиците – имат нещо като „ръка“ с кости, толкова плътна и извита, като деформирана. Птицата Хympithecus Xenicibis използвала тежките кости на ръката си по време на битка като тояга. Костите на птичата „ръка” са износени, вероятно – в следствие от схватките, които е провеждала.
И други птици използват крилете си като оръжие, но никоя не владее умението да използва костите на „ръцете” си като тояги.

Неделин Бояджиев, по материали от: