Интелигентни часовници срещу традиционни часовници: Какво е бъдещето?

Интелигентни часовници срещу традиционни часовници: Какво е бъдещето?

 

От отчитане на времето до броенето на стъпките ви и изключването на осветлението във вашия дом, интелигентните часовници се оказаха изключително функционални. Това ли е началото на края за механичните луксозни часовници?

24 април 2015 г. ще бъде запомнен в историята като деня, в който беше представен първия смарт часовник на Apple. Като ярка технологична тенденция, започнала без прецедент, Apple разтърси публиката с визията си за нов футуристичен свят. Днес почти всяка марка мобилни телефони пуска или вече е пуснала свой собствен интелигентен часовник.

За милениалите от поколението Y, свикнали с подобни джаджи още от ранна възраст, приемането на интелигентни часовници е относително лесно. Умните часовници предлагат множество функционалности, които традиционните часовници няма да могат да предложат в сегашния си вид. Трябва обаче да се разбере, че има ясно разграничение между интелигентен часовник и луксозен часовник.


РЕКЛАМА:

***

Независимо дали сте привърженик на аналоговите или дигиталните часовници, винаги можете да разчитате на нашите партньори от магазин за часовници Timebox.bg при избора на марков часовник за вашата колекция.

Интелигентният часовник е технологична притурка. Въпреки че може да не крие много проблеми и неприятности, с по-новите хардуерни и софтуерни приложения, интелигентните часовници остаряват сравнително бързо, понякога за по-малко от шест месеца до една година. Луксозните часовници – механични или автоматични, притежават определено безвремие, което се оценява само от колекционери. Луксозните часовници съществуват от доста време и имат много богата история зад всяка марка. Rolex се счита за един от най-известните луксозни часовници и е придобил по-голямо значение с течение на времето. Подобно на повечето луксозни продукти, стойността на класически Rolex се увеличава с времето и може да се счита за инвестиция. Същото не може да се твърди за интелигентните часовници. 

В идеалния случай интелигентните часовници са за тези хора, които имат нужда да бъдат постоянно свързани със социалните медии. Фитнес нуждите също са изиграли роля за засилване на популярността на интелигентните часовници. Презентацията на Apple на Тим Кук през 2017 г. при пускането на Apple Watch 3 потвърди това, когато главният изпълнителен директор заяви, че компанията сега е най-големият продавач на часовници в света, далеч над продажбите на  Rolex, Omega и други. Това обаче не означава, че светът на луксозните часовници скоро наближава смъртта си.

Реакцията на компаниите за луксозни часовници до момента е най-малкото смесена. Някои ценители и експерти смятат, че интелигентните часовници са създали спомагателен пазар, където луксозните часовници имат очевидно предимство. Различни луксозни марки пуснаха интелигентни часовници, които отговарят както на демографските характеристики, така и на хората, които ценят технологиите и лукса. Например най-новият свързан модулен интелигентен часовник на Tag Heuer е хибриден интелигентен. С цени, вариращи от $ 1700 до $ 180 000, модулността позволява на клиентите да персонализират своите часовници въз основа на лични предпочитания с опции за конфигурация, размери (41 мм и 45 мм); материали (керамика, титан, диамант, злато, алуминий); каишки (каучук, телешка кожа, керамика и титан); и корпус (титаниево сатенено покритие, титан с диаманти, злато, керамично покритие от черен мат). 

Tag Heuer предлагат повече от 4000 комбинации с интелигентно свързани модулни часовници, от които клиентите да избират.

Първият смарт хронограф на Breitling е внедрил функционалностите на смартфон в часовника си, особено за обслужване на пилоти и яхтсмени, с включен електронен тахиметър, устройство „Chrono flight“ и „Chrono regatta“ за записване на полетни и регатни часове и много други сложни функции, вградени в специално изработен титанов корпус. С цени, вариращи от $ 7100 до $ 18 600, това е луксозен интелигентен часовник за тези, които наистина се наслаждават на форма, функционалност и лукс.

Louis Vuitton също стартира наскоро колекцията си от часовници Tambour Horizon и всеки часовник е произведение на изкуството със зашеметяващ дизайн. Серията часовници се предлага в няколко дизайна, като Horizon Black е най-скъпата на $ 2900. Часовникът работи на Wear OS на Google и е съвместим както с iPhone, така и с Android.

Колекциите от смарт часовници като Acess на Michael Kors, Diagono Magnesium на Bulgari, Touch на Hugo Boss и Horological на Frederique Constant са едни от многото от луксозните марки и техните луксозни интелигентни часовници. С демократизирането на технологиите вече се случва преходът на луксозни и интелигентно свързани устройства. Все още обаче има много марки, които не са направили този скок и все още се придържат към  традиционната история при изработването на механични часовници. Rolex, от една страна, досега не е пуснал нито един интелигентен часовник, като няма планове и за в бъдеще. Rado е друга марка, която следва подобни линии. Много други швейцарски марки също се придържат към фините механични часовници.

В момента интелигентните часовници са свидетели на бум, но луксозните марки часовници не трябва да се безпокоят. Ясно е, че луксозните часовници имат победа. Докато смарт часовниците се разглеждат предимно като чисто функционални, луксозните часовници се фокусират върху естетическата стойност. Поради тази причина, за разлика от интелигентните часовници, които имат досадно кратък живот на батерията, луксозните часовници имат по-добър живот на батерията, изглеждат по-добре, издържат много по-дълго и най-важното, имат по-добра стойност при препродажба – нещо, което интелигентните часовници никога няма да е в състояние да предложи. Ето защо луксозните часовници като Cartier, Rolex, Audemars Piguet, Breitling и други винаги ще се разглеждат като по-добра инвестиция от интелигентните часовници за години напред.


Европейска нощ на учените 2022 г.: