Иновативно проучване показва как Зика атакува мозъците на бебетата

Credit: brar_j, flickr

Изследователите от Johns Hopkins University School of Medicine в Мериленд наскоро са използвали най-съвременните техники в биологията, за да разкрият механизмите на атака, които използва вирусът на Зика в мозъка на плода.

Изследователска група, водена от Guo-li Ming и Hongjun Song, приложила находчива стратегия за разкриване на нова информация за това как Зика води до тежките изменения, които се наблюдават в развиващия се мозък.

Предишни изследвания, проведени от същия екип, са помогнали да се разбере, че инфекцията със Зика е свързана със смъртта на нервни стволови клетки.

Но авторите веднага отбелязват, че първоначалните изследвания са проведени в двумерна клетъчна култура и затова може да са пропуснали определени аспекти от нормалното развитие на мозъка…

Прочетете целия материал в първия брой на новото списание „Българска наука и медицина“: тук.