Хората са причината за изчезването на мегафауната

Според фосили, открити скоро в пещера в югозападна Австралия, климатичните промени не са единствената причина за изчезването на ранните гигантски двуутробни.

Екип, ръководен от д-р Гавин Пирдю от Flinders University в южна Австралия, публикувал откритията си в изданието от миналата седмица на Proceedings of the National Academy of Sciences.

Пирдю казва, че според изследването много видове от мегафауната са оцелели в по-ранен период на екстремни климатични условия преди около 140 000 години и са процъфтявали.

В центъра на изследването има спор, воден от австралийски археолози и палеонтолози в продължение на десетилетия: Как са измрели 90 % от мегафауната в Австралия, но преди 40 000 години?

От едната страна са такива като Пирдю, които вярват, че хората са причината. Те убеждават, че има доказателства, които показват, че изчезването на мегафауната се е случило 10 000 години след като хората са се населили в Австралия.

Изследователи от другата страна оспорват наличието на доказателства, поддържащи това предположение, а вместо това предполагат, че мегафауната постепенно е измряла, тъй като климатичните промени са променили условията.

Превел: Боян Василев