Химици синтезират изкуствена клетъчна мембрана

120125132822.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120125132822.jpgХимици са направили важна крачка към изграждането на изкуствени форми на живот. Използвайки нова химична реакция, те са създали самосглобяващи се клетъчни мембрани, структурната обвивка, която съдържа и подържа реакциите необходими за живота.
Нийл Давараж, асистент професор по химия от Калифорнийския Университет в Сан Диего (NealDevaraj, University of California, SanDiego) и ИтайБудин студент от Харвардския Университет (ItayBudin, HarvardUniversity) са съобщили успеха си в Журнала на Обществото на американските химици (Journal of the American Chemical Society).
„Една от дълготрайните, много амбициозни цели е да се направи изкуствена клетка, синтетична жива единица – да се направи жив организъм от не живи молекули, които никога не са имали връзка с жив организъм.“ – казва Давараж – „Вероятно това се е случвало и преди, иначе живота нямаше да съществува.“
Като са изградили съществена част от живота, без биологични прекурсори, те се надяват да разкрият произхода на живота.
„Не разбираме тази наистина важна крачка към нашето съществуване, която е как не жива материя е станала жива.“ – казва Дараваж – „От откритието ни можем да научм доста – дори основните химични, биологични принципи нужни за живота.“