Горните океански слоеве се свиват в резултат на променящия се климат – от брой 133

Запознати сме с това как изменението на климата се отразява на биологията на океана – от избелващия ефект, причиняващ постепенното отмиране на коралите, до разцвета на водорасли, задушаващи крайбрежните морски екосистеми. Но става ясно, че затоплянето на планетата влияе и върху физиката на океанските циркулации.

Екип от учени от Бермудския институт за океански науки (BIOS) към Университета Британска Колумбия, Френския институт за океански науки към Бресткия университет и Университета в Саутхемптън публикуваха наскоро резултатите от анализ на водните маси на Северния Атлантически океан в списание Nature Climate Change.

„Океаните играят жизненоважна роля за смекчаването на климатичните промени, като абсорбират въглероден диоксид и топлина от повърхността и ги транспортират към океанските дълбини, където те се задържат за дълги периоди“, казва Сам Стивънс, кандидат-докторант в университета Британска Колумбия и водещ автор на изследването. “Изучаването на промените в структурата на световния океан може да ни даде жизненоважен поглед върху този процес и как океанът реагира на климатичните промени“.

Цялата статия можете да прочетете в новия брой 133 на списанието. Изтеглете броя с абонамент за 2,50 лв. на месец. ВИЖ ПОВЕЧЕ ТУК >>

Абонаментът за списанието помага за развитието на целия проект, като получавате в рамките на една година над 11 броя и достъп до уникално съдържание, което е достъпно само за тези от вас, които са се абонирали: научете повече тук.

Източник: sciencedaily