
Първият в света „водороден влак“ може да измине почти 500 мили на ден при скорост до 87 мили в час.
Гepмaния e нaпът дa пpeдcтaви пъpвия в cвeтa пътничecĸи влaĸ без вредни eмиcии, ĸoйтo щe бъдe зaдвижвaн от вoдopoд.
Влакът, наречен Соrаdіа іLіnt, отделя единствено пapa в aтмocфepaтa и е алтернатива на 4000-те дизeлoви влaĸа в страната.
Властите в Долна Саксония вече са поръчали 14 влака от френската компания Alstom и ако бъде пожънат успех, вероятно още подобни влакове ще започнат да се движат в Германия, съобщава Die Welt.
Тестването на влаковете ще бъде извършено до края на годината, а първите редовни линии се очаква да тръгнат през декември догодина.
Влакът бе представен за първи път на търговското изложение InnoTrans в Берлин през август и е напът да стане първият влак, задвижван от водород, който ще превозва редовно пътници на дълги разстояния.
Интерес към технологичното откритие е проявен и от страна на Холандия, Дания и Норвегия.
Влакът се задвижва от огромни литиево-йонни батерии, които черпят енергия от резервоар с водород, разположен на покрива на влака.
Водородният влак може да изминава близо 400 мили на ден със скорост до 87 мили в час, а единственият звук, който издава, идва от колелата и съпротивлението на въздуха.
„Alstom се гордее да въведе в експлоатация тази революционна иновация в областта на транспорта на чистата енергия“, казва в изявление генералният директор на компанията Henri Poupart-Lafarge.
„Това е демонстрация на способността ни да работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти и да разработим влак само за две години“, добавя той.
Водородният влак работи, като водородът реагира с кислород, за да произведе огромни количества енергия, като единственият отпаден продукт в процеса е водата.
НАСА използва течен водород за изстрелването на ракетите си в космоса от 70-те години на 20-ти век насам. Огромният облак, който се образува, когато някоя от совалките им поеме към небето, не е дим, а пара.
Превод: Цветелина Христова
Източник: The Independent
Европейска нощ на учените 2022 г.:

