Гълъбите задминават хората, когато става въпрос за мултитаскинг

Гълъбите задминават хората, когато става въпрос за мултитаскинг

Ново проучване, проведено от доктор Sara Letzner и доктор Onur Gunturkun ( от Ruhr Universität в Bochum) и доктор Christian Beste ( от Technische Universität в Dresden), показа, че гълъбите са по-добри от хората, що се отнася до мултитаскинг. Откритията им бяха публикувани в Current Biology.

Откритията от проучването показват, че мозъчната кора у бозайниците, с всичките ѝ прилежащи слоеве, не е единственият тип мозък, който може да изпълнява сложни задачи, тъй като птиците нямат подобна кортикална организация. „Дълго време учените смятаха, че мозъчната кора у бозайниците е анатомичната причина за познавателната способност; изградена е от шест кортикални слоя. Това означава, че структурата на мозъчната кора на бозайниците не може да бъде от решаващо значение за комплексните когнитивни функции като мултитаскинга“, каза доктор Letzner за пресата. За сметка на това, гълъбите имат 6 пъти повече мозъчни клетки на кубичен милиметър мозъчна тъкан! Това означава, че информацията не трябва да „пътува“ толкова дълго, тъй като разстоянието между нервните клетки е наполовина от това при хората.

Cauchois pigeon in front of white background

Изследователският екип провери времето, което е нужно на участниците в изследването да прекъснат задачата, която извършват, и да започнат нова възможно най-бързо. В експеримента участвали 15 души и 12 гълъба. За истински мултитаскинг можем да говорим тогава, когато няма никакво закъснение при преминаването от една задача в друга, така мозъкът трябва да мисли и за двете задачи едновременно. За разлика от това, за да се премине напълно от една задача на друга, се изисква нервите, които контролират отделните задачи, да си „комуникират“. Учените откриха, че гълъбите сменят задачите с 250 милисекунди по-бързо от хората. Това означава не само, че гълъбите умеят по-бързо да обработват информация, а и че изпълняващите задачите мозъчни клетки си комуникират по-ефективно.

Източник: https://scienceblogs.com/