Филм за 125 годишнината на СУ

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Първи епизод от документалната поредица 125
СЪТВОРЕНИЕТО

За изумителните обитатели на Университета: преподавателите, студентите, леличките в мензата и легендарния водопроводчик Емил.
За местата и предметите, които съдържат тези 125 години време – верните лъвове пред Библиотеката, зеленикавите лампи в читалнята, изстиналата камина в първия ректорски кабинет, надрасканите врати в тоалетните, дървените банки, които се закачат с чорапите на студентките.
За 100-годишния телескоп в Софийската университетска обсерватория, който всички свойски наричат Старчето.
За сантименталните дървени порти, пазени от двамата братя, сякаш почернели едва сега – през последните няколко години.

СЪБОТА 16:30, БНТ1

Петър Вълчев

Image

125.png

EURAXESS Smart Talks

Представяме на вниманието Ви първите епизоди от поредицата EURAXESS Smart Talks.   Епизод 1 „Discover Careers Beyond Academia” разглежда темата защо учените трябва да търсят възможности за кариерно развитие извън

Какво съдържа Слънчевата система

Какво е Слънчева система? Слънчевата система е група, която съдържа астрономически обекти и те са: Слънцето  и небесните тела, обикалящи около него – планети, планети джуджета, спътници, астероиди, комети,

Откъде електроните получават енергия, за да се въртят около атомното ядро?

Някога се смятало, че електроните обикалят около ядрото така, както планетите обикалят слънцето. Тази представа била променена от съвременната квантова механика.   Най-добрият начин да се изобрази атом е чрез