Два нови бозайника

Миниатюрен посум и гигантски плъх бяха открити в индонезийската част на Нова Гвинея.

По време на експедиция през юни екип от учени откри два нови за науката вида – посум пигмей от рода Cercartetus и гигантски плъх Mallomys. Cercartetus са едни от най- малките торбести животни, а въпросния плъх по думите на Кристофър Хелген ( Kristofer Helgen ), учен от Смитсъновия институт във Вашингтон се оказал около пет пъти по-голям от сивия плъх. Хелген добавя, че плъховете не изпитвали страх от хората.

Cercartetus

Научната експедиция е проведена в планините Фоджа (Foja), които са част от огромна почти неизследвана област наречена Mamberamo Basin.

Екипът е успял запръв път да заснеме някои изключително редки и интересни птици, като златочелата беседкова птица (Amblyornis flavifrons), черната сърповидоклюна райска птица (Epimachus fastuosus), както и срещащите се само в планините Фоджа райска птица Parotia berlepschi и медосмукача Melipotes carolae.

Parotia berlepschi

Планува се в края на 2008 или 2009 г. да се проведе още една екскурзия в планините Фоджа, като се очаква да се открият нови видове жаби, бозайници, пеперуди и растения.

Кадри от филма в планините Фоджа може да видите тук.