Направи дарение на училище!
Визитка
Велислава Карагенова завършва висшето си образование в АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив с две специалности – „Музикална педагогика“ и „Изпълнителско изкуство“ – „Пиано“. От 1996 г. работи в академията като асистент, а понастоящем е доцент по пиано към катедра „Пиано и акордеон“. Интересите ѝ като изпълнител са предимно в сферата на камерното ансамблово музициране. Велислава Карагенова е автор на три книги: „Албенис и Иберия през погледа на пианиста“, „Методът Лаймер-Гизекинг“ – превод с коментар на книгата на К. Лаймер – „Най-краткият път към клавирното съвършенство 1“ и „Николай Стойков – шест метаморфози върху етюди от Черни и два погледа върху тях“ (в съавторство със С. Карагенов).
– Защо избрахте изкуството за свой път в живота и добър избор
ли е това? Как се чувства един млад човек, когато се посвети едновременно на изкуството, науката и образованието?
– При мен нещата се случиха по желание на моя дядо, който беше любител музикант и е свирил на цигулка. Родителите ми също са хора
на изкуството. Купили са ми пиано, което стояло няколко години на един таван, докато порасна и започна да свиря. Като дете не съм свирила на друг инструмент, освен на пиано, никога не съм пробвала други възможности. За мен музиката е удачният избор, защото се занимавам с това, което искам, правя това, което мога, и се чувствам удовлетворена. Предадох професията и на сина си и сега, в съвременните условия, вече не съм сигурна дали това е най-добрият избор за него. Същото бих казала и за студентите, но аз ги стимулирам да се занимават с музика, защото, независимо дали ще стане тяхна професия, или ще присъства в живота им само до някаква степен, изкуството винаги оставя трайни следи. А това е много важно. Музиката е важна не само за културата и ерудицията на човека, тя слага цялостен отпечатък върху развитието му. Затова стимулирам студентите да записват колкото се може повече музикални дисциплини, да имат контакт с повече от един инструмент. Ние, пианистите, извън пианото, имаме възможности да изберем орган или клавесин. Искам студентите да видят и да усетят тези инструменти. А иначе реализацията с музика днес безспорно е трудна, не само у нас, в цял свят е така.
Цялото интервю вижте в сборника “Хора на изкуството, новото поколение и духовният свят на човека” – свали от ТУК (pdf)
Вижте повече за Нощ на учените 2020 тук https://nauka.bg/nosht2020/