Дипломират се новите астронавти на Европа

Новото попълнение на астронавти на Европейската космическа агенция (ESA) са завършили основното си обучение.

Шестте човека – двама италианци, немец, французин, датчанин и британец –  получили сертификатите на специална церемония в Клогне, Гремания.
Те са първата група кандидати, с която ESA е провела обучителна програма по свой модел.
Преди астронавтите са разчитали на САЩ и Русия за тяхното обучение.

Alexander Gerst, Samantha Cristoforetti, Thomas Pesquet, Andreas Mogensen, Luca Parmitano and Timothy Peake са получили различни задължения от агенцията.
„Беше истински вихър, невероятно преживяване.” – казва Major Peake, бивш пилот на хеликоптер от British Army Air Corps.

„Сега трябва да дочакаме шанса си за излитане в космоса, но междувременно има много работа за вършене.” – казал той.

Първия шанс за един от новобранците да излезе в орбита, за да посети Международната космическа станция, ще бъде през 2013.

Очаква се този някой да един от италианците , бойните летци в групата – Samantha Cristoforetti and Luca Parmitano.
„Без да влизам в подробности, кой може да бъде определен за полет, мога да кажа че 50% от новите астронавти ще са готови да излетят до 2015” – каза Simonetta Di Pippo, директор на полетите в ESA.

Новите попълнения били избрани през Май 2009, и започнали обучение през Септември същата година.
Обучителните дисциплини включвали: руски език, запознанство с инженерните дейности, както и обучение за оцеляване, по роботика и медицина. Шесторката също са практикували работа в безтегловна среда, като са летели на самолет симулиращи условия на микрогравитация.
Това било последвано от занятия в голям басейн, опитващ се да пресъздаде усещането на излизане в открития космос.
„Обучението от сега нататък ще бъде доста по индивидуализирано.” –  казва Dane Andreas Mogensen.

Превел: Боян Василев