Дигиталната идентичност: 43% от интернет потребителите са се опитали да изтрият своите данни, които са предоставили в интернет

С разширяване на социалните мрежи, по-голямата част от потребителите публикуват в интернет личните си данни. Всеки втори френски интернет потребител вече е обявил: датата си на раждане (72%), истинските си име и фамилия (71%), и-мейл адреса си (60) лични фотографии (58%), самоличността на съпруга или съпругата си (27%), сексуалната си ориентация (25%), религията си (17%) и своите политическите пристрастия (14%).

По-младите са тези, които излагат най-много елементи от своя личен живот, но в същото време те са и тези, които налагат най-много рестрикции върху достъпа до това съдържание в мрежата. 45% от младите потребители на интернет са ограничили възможността за достъп до своите данни, като профилите им са видими само от приятелите им. Същото важи за 30% от 35-49 годишните и 25% от тези на възраст 65 години. 7% от младите и 24% от възрастните интернет потребители не знаят дали личните им данни се виждат или – не от всички.

Повечето от Интернет потребителите споделят, че не са правили опити да заличат някаква лична информация в нет-а (57%). Но на 20% им се е налагало да го правят поне веднъж, а на 23% – повече от веднъж.
43% от френските членове на социални мрежи казват, че са се опитали да изтрият своя лична информация, публикувана он-лайн. Младите интернет сърфисти са най-активни по този въпрос: 62% от тях са се опитали да изтрият личните си данни поне веднъж, а 36% – няколко пъти. Ако 33% са били в състояние да ги премахнат напълно, 53% са ги премахнали частично, а 14% не са успели. Като цяло, 73% от френските интернет потребители намират за трудно или много трудно изтриването на личните данни, публикувани в Мрежата. Само 3% от потребителите смятат, че да заличиш следите си в интернет е много лесно.

Превел: Неделин Бояджиев
http://reyt.net/


Европейска нощ на учените 2022 г.:


РЕКЛАМА:

***