Деликатен баланс в мозъка контролира страха

Зловещата музика в киното, влакчето ускорява и започва своето спускане, странен шум в тъмното. Изведнъж си уплашен: получаваш сърцебиене, стомаха и гърлото ти се свиват, мускулите ти застиват. Но страхът не идва от сърцето, стомаха, гърлото или мускулите. Страхът започва пътя си в тялото от мозъка и се контролира и развива от амигдалата (структура с форма на бадем), за да бъде пуснат в другите отговори на тялото.

В таз-седмичното издание на журнала Nature, изследователски екип ръководен от учени от Калифорнийския институт за технологии (Caltech), са направили важна крачка за разбирането на това как се заражда страха в мозъка. В публикацията учените водени от Дейвид Дж. Андерсън, професор по биология в Caltech – описват микроверигата в амигдалата, който контролира пускането на страха от мозъка.

Андерсън обяснява, че споменатата микроверига съдържа два подвида неврони, които са антагонисти (имат противоположни функции) и контролират „производството на страх” в амигдалата.

www.sciencedaily.com