Декодирането на генома на раковите клетки дава нови възможности за лечение на някои видове рак

Цената на установяването на генната последователност се е понижила доста и ще продължава да пада. Един нов подход в търсенето на лечение на някои видове рак може да бъде в помощ на лекарите. Става дума за откриване на последователността на гените на раковите тумори на някои пациенти. През последните няколко години учените успяха да декодират първия геном на рака и сега лекарите могат да се възползват от този геномен анализ при лечението на своите раково болни пациенти. При пациенти, болни от рак, могат да бъдат сравнявани здравите клетки и раковите клетки в организма им, за да се открият генетичните разлики в тях. Тази възможност ще позволи на лекарите да предлагат по-персонализирани лекарства и терапии при някои видове рак.

Превел: Неделин Бояджиев