Чудно супер-хапче може да удължи живота на хората с до 23 години.

112675_1.jpg

http://www.nauka.bg/sites/default/files/field/image/112675_1.jpg„Еликсирът на живота“-  лекарство против стареене – е направен от съставки, открити в почвата на Великденския остров, създадени от микроб, живеещ в тамошната почва.

От векове учените се мъчат да отключат тайната на вечната младост. Но сега те вече могат да спрат състаряването на клетките с помощта на съединение, блокиращо вредните протеини, отговорни за процеса на стареене.

Надеждата на съвременните учени е, че ще успеят да създадат лекарство, което рязко да забавя стареенето и което ще позволява на хората да бъдат здрави за по-дълго време.

Чудодейното съединение от почвата на Великденския остров,  наречено Рапамицин (по името на полинезийския остров Рапа Нуи), изпитвано върху мишки, ще увеличи продължителността на живота с 38%.

Един от учените споделя: „Аз се занимавам с науката за стареенето на човека в продължение на 35 години. За това време са извършвани много неуспешни интервенции против стареенето. Никога не съм мислил, че ще намерим хапче за анти-стареене през моя живот. Рапамицинът ще отложи стареенето във времето.“

Лекарството в момента се тества върху мишки и върху доброволци в няколко университета, в няколко лаборатории и в няколко болници в САЩ.
Използва се за потискане на имунната система на пациенти, които са имали трансплантация, за да се спре възможността телата им да отхвърлят присадените чужди органи. То се използва и при сърдечни операции. Тестват се и неговите противоракови свойства.

Въпреки че все още не е съвсем подходящо за масово използване върху хората, изследователи казват, че се отваря вратата към първото поколение хапчета, които ще удължават живота.

Удивителното откритие е публикувано в списание „Nature“, след изследвания, проведени в няколко университета и в няколко лаборатории в САЩ.