Британски учени тестват ваксина, която може да се окаже универсална за лечението на всички видове рак

images.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/images_2.jpgИма добра новина за болните от рак пациенти. Нова ваксина, наречена  „TeloVac” ще  направи революция в лечението на рака. Ваксината от ново поколение работи на различен принцип от сегашните медикаменти и вместо да атакува туморните клетки, стимулира имунната система сама да се бори с тях. Чудотворното лекарство „нарежда“ на защитните сили на организма да търсят и унищожават ензим, наречен теломераза. Той се среща в големи количества в раковите клетки и на практика ги прави безсмъртни.

Процесът включва прием на редовни дози от ваксината паралелно с химиотерапия.
Ваксината TeloVac спира разпространението на тумора в човешкото тяло. Смята се, че тя ще бъде ефективна при лечението на рака на гърдата, рака на панкреаса и рака на простатата.

Медицински експерти се надяват, че ваксината TeloVac ще може да се бори и срещу други видове рак – на  кожата, на белите дробове и на черния дроб.

Във Великобритания всяка година над 70 000 д. умират от рак. Изследователите на ваксината смятат, че TeloVac няма да помогне за намаляване на смъртността, но значително ще увеличи живота на болните от рак.

Един от най-смъртоносните видове рак във Великобритания – ракът на панкреаса. Той отнема живота на над 7 500 д. Много е труден за лечение и само 3% от болните оцеляват. Това е най-ниската преживяемост, в сравнение с всички видове рак.

Първоначални тестове показват, че ваксината удължава с 3 месеца живота на пациенти с рак на панкреаса в напреднал стадий. В момента се провеждат мащабни тестове в цяла Великобритания, резултатите от които ще са готови догодина.

Очаква се ваксината да бъде пусната в свободна продажба на пазара до 2 г.