Boeing 767-300ER

sbg4.jpg

http://image.nauka.bg/tech/aviacia/sbg4.jpgРазработката на варианта Boeing 767-300ER с увеличена  далечина на полета започнала в края на 1884 г.  Тази модификация се отличавала с наличието на горивни кесонни резервоари в  центроплана на крилата. Първата авиокомпания, която поръчала тази модификация  била „ Америка Еърлайнз” през март 1987 г. Първият полет на самолета 767-300ER се  състоял на 19 ноември 1986 г.  В средата на 1987 г.  бил сертифициран вариант с двигатели „Дженерал Електрик”, а през есента на 1988 г. с двигатели на  фирмата „ Прат и Уитни”. Доставката на самолети започнала през февруари 1988 г.
  През май 1989   г. се състоял първия полет на модификацията с двигатели  на фирмата „Ролс-Ройс”, специално създаден за британската авиокомпания „Бритиш  Еъруейз”, която получила първия си самолет през февруари 1990 г.
  На самолета могат да се поставят двигатели Pratt &  Whitney PW4056 (25740 кгс) или PW4060 (27215 кгс), General Electric CF6-80C2-84F (26260 кгс), Rolls-Royce  RB211-524G (26300 кгс) или RB211-525Н (27490 кгс) .
  На самолета се използва стандартният за компанията „Боинг”  комплект цифрова авионика EFIS производство на американската фирма „Рокуел  Колинз” и съставена от 6 цветни многофункционални дисплея.
  Произвеждан е серийно от 1988 г. до 1997 г. Общо от халетата на  Боинг излизат 391 машини (включително 32 от товарния вариант 767-300F). Цената за машина варира  от 47 да 107 мил долара в зависимост от годината на производство.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Модификация

  Boeing 767-300ER

Размах на крилата, м


РЕКЛАМА:

***

  47.57

Дължина на самолета, м

  54.90

Височина на самолета, м

  15.85

Площ на крилата,м2

  283.30

Маса, кг

 

  Празен зареден самолет

  91600

  Максимална излетна

  184600

Тип на двигателя

  2 ТРДД Pratt Whitney PW4060

Тяга, кгс

  2 х 27215

Максимална скорост, км/ч

  960

Крейсерска скорост, км/ч

  908

Практическа далечина на полета, км

  10550

Практически таван, м

  13100

Екипаж

  2

Полезно натоварване

  216 пътници в салон смесена класа    (18 – в салон първа класа и 198 пътници в салон туристическа класа), или    290-360 пътници в салон туристическа класа

 

 


Европейска нощ на учените 2022 г.: