Направи дарение на училище!
Разработката на самолета Boeing 767-300 започнала през есента на 1984 г. Тази модификация се отличавала от изходния модел 767-200 по удължения с 6,43 м фюзелаж, усилената конструкция на планера и шасито.
Първият си полет самолета 767-300 се състоял на 30 януари 1986 г. През септември той получил сертификат на FAA при това едновременно с двигатели на фирмите General Electric и Pratt & Whitney.
Първият самолет получила японската JAL в края на септември 1986 г. През май 1989 г се появява вариант с двигатели на фирмата Rolls-Royce. На самолета могат да се поставят двигатели Pratt & Whitney JT9D-7R4E (22680 кгс), PW4052 (23590 кгс) или PW4056 (25740 кгс), General Electric CF6-80A2 (22680 кгс) или CF6-80C2-84F (26260 кгс), Rolls-Royce RB211-524G (26300 кгс). Сертифицирането му било завършено през декември 1989 г., а през февруари бил доставен първият самолет.
Следващ етап в развитието на самолета станал вариантът 767-300 ER с увеличена далечина на полета. През 1993 г. на основата на пътническия самолет започнала разработката на товарния вариант 767-300F, снабден с челна товарна врата, специално товаро-разтоваръчно оборудване и без илюминатори в товарния отсек. Самолетът е разчетен за превоз на 24 контейнера LD3. Първият полет на самолета се състоял на 20 юни 1995 г. В края на 1996 г. фирмата Boeing обявила за началото на проектирането на самолета 767-400 отличаващ се с удължен с 6,43 м фюзелаж (в сравнение със самолетите 767-300) и увеличен размах на крилата, на краищата, на които били поставени вертикални аеродинамични повърхности.
На самолета се използвал комплекс цифрова авионика EFIS, разполагаща с 6 цветни могофонкционални дисплея, производство на американската фирма „Рокуел-Колинз”.
Произвеждал се серийно от 1986 г. до 1997 г. Били произведени общо 105 самолета от тази модификация. Цената на машина варирала от 31 до 98 мил долара в зависимост от годината на производство.
Модификация |
Boeing 767-300 |
Размах на крилата, м |
47.57 |
Дължина на самолета, м |
54.90 |
Височина на самолета, м |
15.85 |
Площ на крилата,м2 |
283.30 |
Маса, кг |
|
Празен зареден самолет |
90100 |
Максимална излетна |
159200 |
Тип на двигателя |
2 ТРДД General Electric CF6-80C2-84F |
Тяга, кгс |
2 х 26260 |
Максимална скорост, км/ч |
970 |
Крейсерска скорост, км/ч |
912 |
Максимална далечина на полета, км |
8500 |
Практическа далечина на полета, км |
7680 |
Практически таван, м |
13100 |
Екипаж |
2 |
Полезно натоварване |
216 пътници в салон смесена класа (18 – в салон първа класа и 198 пътници в салон туристическа класа), или 290-360 пътници в салон туристическа класа |