Търсене
Close this search box.

Boeing 767-300

Boeing 767-300

Boeing 767-300

Boeing 767-300


Направи дарение на училище!



***

sbg3.jpg

http://image.nauka.bg/tech/aviacia/sbg3.jpg

Разработката на самолета Boeing 767-300 започнала през  есента на 1984 г.  Тази модификация се отличавала от изходния модел 767-200 по удължения с 6,43 м фюзелаж, усилената  конструкция на планера и шасито.
  Първият си полет самолета 767-300 се състоял на 30 януари 1986 г. През септември той  получил сертификат на FAA при това едновременно с двигатели на фирмите General  Electric и Pratt & Whitney.
  Първият самолет получила японската JAL в края на септември 1986 г. През май 1989 г се появява вариант с  двигатели на фирмата Rolls-Royce. На самолета могат да се поставят двигатели  Pratt & Whitney JT9D-7R4E (22680 кгс), PW4052 (23590 кгс) или PW4056 (25740  кгс), General Electric CF6-80A2 (22680 кгс) или CF6-80C2-84F (26260 кгс), Rolls-Royce  RB211-524G (26300 кгс). Сертифицирането му било завършено през декември 1989 г., а през февруари бил  доставен първият самолет.
  Следващ етап в развитието на самолета станал вариантът  767-300 ER с увеличена далечина на полета. През 1993 г. на основата на  пътническия самолет започнала разработката на товарния вариант 767-300F, снабден с челна товарна  врата, специално товаро-разтоваръчно оборудване и без илюминатори в товарния  отсек. Самолетът е разчетен за превоз на 24 контейнера LD3. Първият полет на  самолета се състоял на 20 юни 1995   г. В края на 1996 г. фирмата Boeing обявила за началото на  проектирането на самолета 767-400 отличаващ се с удължен с 6,43 м фюзелаж (в сравнение  със самолетите 767-300) и увеличен размах на крилата, на краищата, на които  били поставени вертикални аеродинамични повърхности.
  На самолета се използвал комплекс цифрова авионика EFIS,  разполагаща с 6 цветни могофонкционални дисплея, производство на американската  фирма „Рокуел-Колинз”.
  Произвеждал се серийно от 1986 г. до 1997 г. Били произведени  общо 105 самолета от тази модификация. Цената на машина варирала от 31 до 98  мил долара в зависимост от годината на производство.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Модификация

  Boeing 767-300


Разбери повече за БГ Наука:

***

Размах на крилата, м

  47.57

Дължина на самолета, м

  54.90

Височина на самолета, м

  15.85

Площ на крилата,м2

  283.30

Маса, кг

 

  Празен зареден самолет

  90100

  Максимална излетна

  159200

Тип на двигателя

  2 ТРДД General Electric CF6-80C2-84F

Тяга, кгс

  2 х 26260

Максимална скорост, км/ч

  970

Крейсерска скорост, км/ч

  912

Максимална далечина на полета, км

  8500

Практическа далечина на полета, км

  7680

Практически таван, м

  13100

Екипаж

  2

Полезно натоварване

  216 пътници в салон смесена класа    (18 – в салон първа класа и 198 пътници в салон туристическа класа), или    290-360 пътници в салон туристическа класа

 


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.