България е домакин на 33-тия Европейски пептиден симпозиум

33EPS-Logo.gif

София, 31 август 2014 г. – Научният форум бе открит на 31 август в Националния дворец на културата в столицата с приветствие от столичния кмет г-жа Йорданка Фандъкова. В симпозиума участват над 500 учени от университети, научни институти и лаборатории от цял свят, както и 90 представители на българската научна общност.

Симпозиумът, който ще продължи до 5 септември 2014 г., включва над 80 презентации, постерна сесия, тематично фирмено изложение и младежки мини-симпозиум, на който с награди ще бъдат отличени четирима млади учени. Най-новите постижения в областта на химията, биологията, фармацията, биомедицината и технологиите, свързани с пептидната наука ще бъдат представени от изтъкнати учени от цял свят. Сред тях са и нобеловият лауреат за химия за 2009 г. проф. Ада Йонат,  която е преподавател в Института Вайцман (Израел) и Директор на Центъра по биомолекулярни структури Кимелман; проф. Ференц Хюдеш – председател на Европейското пептидно дружество и проф. Анна-Мария Папини от Университета във Флоренция.

Пептидите са в основата на живота, който съществува благодарение на две молекули: белтъчини от пептиди и ДНК. Терминът „пептид“ е въведен преди повече от 100 г. от немския учен Емил Фишер. Днес пептидите се използват в съвременните нанотехнологии за ранна диагностика на рак, за забавяне на стареенето и предотвратяване патологичните процеси в човешкия организъм, за нормализиране и подобряване на функциите на различните органи и тъкани, също така и в козметичната индустрия.

За провеждането на Европейския пептиден симпозиум в България е изключителен и приносът на спонсорите на събитието: PolyPeptide Group, AAPPTEC, BACHEM, Advanced ChemTech, CEM, Merck Millipore, Novabiochem, SENN, FOT и Makmetal.

Организатори са Европейското пептидно дружество съвместно с Българското пептидно дружество. Форумът, който се провежда веднъж на две години, има вече 66-годишна история.

Повече за събитието: http://33eps2014.com/