Баркод на ДНК цели да запази видове и храна.

http://image.nauka.bg/news/bio/bio4.jpgВсеки вид, изчезнал или съществуващ, са нарочени да получат своя ДНК баркод с намерение  по-добре да се проследяват застрашени видове, както и такива транспортирани през интернационални граници като храна.

Изследователи се надяват някой ден да е възможно с мобилни устройства  да се четат тези дигитални ивици от разноцветни баркодове – както скенерите в супермаркета – за идентифициране чрез тествана проба на място, и сравняване й с дигитална база данни.
    Интернационалния Баркод на живота проект (iBOL), който твърди, че е първата библиотека за ДНК баркодове, е изграждан от учени използващи частици ДНК за създаването на база данни на всички форми на живот.

„Това, което се опитваме да направим е да създадем глобална ДНК библиотека – частици, малки парченца от ДНК – която ни позволява да идентифицираме видовете. Алекс Смит, асистент професор по молекулярна екология в университет за биологичното разнообразие в Онтарио.

www.reuters.com