Ако птиците произхождат от динозаврите, защо са топлокръвни

Ако птиците произхождат от динозаврите по какъв начин са станали топлокръвни, като динозаврите са влечуги – студенокръвни? Имало ли е междинни стадии в еволюцията им.

Днешните птици  произхождат от група динозаври наречени тероподи.
Ако се погледнат задните крайници на Tyrannosaurus rex, един от най известните тероподи, те изглеждат като големи пилешки бутчета: три големи пръста насочени напред, и четвърти – назад, всички, от които заострени с извити остри нокти сплеснати от двете страни.
Динозаврите от тази група и птиците си приличат по 250 черти и характеристиките на скелетите им не съществуват при никои други животни.

Archaeopteryx, първият открит птицоподобен предшественик, имал зъби и дълга опашка, точно както по-големия си братовчед T. rex. Но те ясно показват прилики и предни крайници, които приличат на крила.
Много е вероятно Archaeopteryx да е бил топлокръвен, казва д-р Пол Уилис, палеонтолог от ABC’s Catalyst program.

„Това което виждаме от архива с вкаменелостите е известен брой птицоподобни тероподи, с подобни на косми структури и мъхести пера. Те повечето са дребни (най-вероятно са имали топла кръв) и са развили косми и пера, за да подържат телесната си температура” – казва Уилис.

Превел: Боян Василев