6 лесни и приятни упражнения за астигматизъм, които може да правите сами по всяко време

Астигматизмът е несъвършенство в изкривяването на роговицата или лещата на окото. Нормално роговицата и лещата са гладки и извити еднакво във всички посоки. Това спомага за правилното фокусиране на светлинните лъчи върху ретината. Ако роговицата или лещата не са равномерно извити, светлинните лъчи не се пречупват правилно. Лекарите наричат това грешка в рефракцията или астигматизъм.

Симптомите на астигматизма включват:

  • Замъглено зрение
  • Напрежение в очите
  • Главоболие
  • Изкривяване на образите
  • Дискомфорт в очите
  • Свиване на очите в опит за по-ясно виждане

Ако имате някои от тези симптоми, не е задължително да имате астигматизъм, но е добре да посетите лекар-офталмолог. Ако вече имате диагностициран такъв, може да опитате следните методи, за да подобрите състоянието си.

Упражнение 1: Отпускане на правия мускул на окото

Извършва се в следните стъпки:


РЕКЛАМА:

***

-Поставете палеца си точно в най-горната част на носа си.

-Започнете да го движите по посока на часовниковата стрелка, като най-напред го преместете на 12 ч. и оставете в тази позиция за 2-3 секунди.

-Върнете палеца си в изходна позиция (точно над носа), след което го преместете последователно на 1, 3, 5, 6, 7, 9 и 11 ч.

-Не забравяйте да вдишате и издишате бавно по време на упражнението. Това спомага за отпускането на мускулите.

-Може да повтаряте упражнението между 2 и 4 пъти на ден.

Упражнение 2: Масаж на очите

-Затворете очи и внимателно поставете два пръста на всеки от клепачите.

-Бавно и внимателно преместете с леки кръгови движения пръстите си отгоре надолу и после отляво надясно.

-След това преместете пръстите си по посока на часовниковата стрелка и после обратно на часовниковата стрелка.

-Може да повтаряте упражнението до 4 пъти на ден.

Упражнение 3: Четене

Предимството на това упражнение е, че спомага за освобождаване на напрежението, причинено от астигматизъм.

-Извадете книга.

-Поставете предмет встрани от книгата, например чаша. След като прочетете един абзац от книгата, отклонете поглед към предмета и се постарайте да го фокусирате.

-Продължете да правите това, докато усетите умора в очите.

Упражнение 4: Почивка от гледане наблизо

-Направете почивка от писане, четене или работа на компютър.

-Фокусирайте се върху други обекти, разположени на далечно разстояние за около 20 секунди. Излезте на открито и гледайте в далечината.

-Повтаряйте упражнението колкото можете повече пъти на ден.

Упражнение 5: Накланяне на главата

Това упражнение спомага на есктраокуларните мускули да регулират силата, която упражняват върху очната ябълка.

-Погледнете в огледалото, за да разберете дали накланяте главата си на една страна, за да може да фокусирате образа.

-Старайте се да накланяте главата си в обратна посока съзнателно, колкото пъти е възможно на ден.

Упражнение 6: Йога за очи

Упражнението укрепва очните мускули и подобрява зрението.

-Заемете изправена позиция, седнете на стола или на пода.

-Затворете очи и започнете да вдишате и издишате бавно, като насочите концентрацията си върху очите.

-Бавно започнете да движите очите си очите си отляво надясно без да мърдате главата си.

-Правете упражнението няколко пъти на ден.

Всяко от споменатите по-горе упражнения има за цел да подобри напрежението в очите и натиска, упражняван върху очните мускули.

Преди да правите тези упражнения се консултирайте с очния си лекар, за да се уверите, че те ще работят за вас.

Повече информация за проблема може да прочетете в medpedia.framar.bg – Астигматизъм


Европейска нощ на учените 2022 г.: