17 от най-красивите изображения, направени от Хъбъл

Телескопът Хъбъл е на 25 години. През цялото това време той ни вдъхновява и удивява с тайните на далечните галактики, звезди и черни дупки.

Той е обиколил планетата ни 137 000 пъти и ни е дал по-ясно да видим магическата природа и възрастта на нашата Вселена. Хъбъл наистина е поставил началото на „златната ера” на астрономията.

NASA/ESA

Тук са заснети около 2 000 млади звезди, блещукащи на 20 000 светлинни години от нас. Това е официалната снимка за 25-тата годишнина на Хъбъл: „Celestial Fireworks” или „Небесна заря”. Огромното струпване от звезди се нарича Westerland 2.

NASA/ESA

Наречена „Галактиката Въртележка”, тази спирална галактика се намира на 25 милиона светлинни години от Земята. Тя е огромна – разстоянието от единия до другия ѝ край е 170 000 години. Тази галактика се нарича Mesier 101 (или М101) и е два пъти по-голяма от Млечния път.

NASA/ESA

Тази извита спирала е изпълнена с газ от умиращи звезди. Заснета е през 2002 и е разположена едва на 690 светлинни години от нас.

NASA/ESA

От този зловещ газообразен водород ще се появят нови бебета звезди. Той играе ролята на нещо като яйце, което инкубира нови звезди. Тези „звездни змии” са част от мъглявината Орел (М16 или Eagle Nebula).

NASA/ESA

Можете ли да видите тъмната материя? Е, невъзможно е! Но тук има много от нея, както и малко горещ газ в ядрото на галактиката Abell 520.

NASA/ESA

Емблематичната мъглявина Конска глава (Horsehead Nebula) е заснета във възхитителни детайли за 23-тия рожден ден на Хъбъл.

NASA/ESA

Тук няколко луни хвърлят своята сянка върху Юпитер. Черните петна, които виждате не са сенки, а най-големите луни на Юпитер – Йо, Ганимед и Калисто.

NASA/ESA

Тук виждате огромната мозайка на мъглявината Рак – останките от умираща звезда с широчина 6 светлинни години.

NASA/ESA

Друга мъглявина – Котешко око, е една от първите открити от този тип.

NASA/ESA

Хъбъл е запечатал истинската форма на мъглявината Пръстен (М57) в това цветно изображение. То е част от съзвездието Лира и се намира на 2 000 светлинни години.

NASA/ESA

Част от съзвездието Стрелец, мъглявината М17 (Omega/Swan Nebula) е заснета през 2003 и е район на активно звездообразуване.

NASA/ESA

Сатурн е заснет при различни дължини на вълната, докато планетата е наклонена на 27 градуса към Земята – максималният ѝ наклон.

NASA/ESA

Твърди се, че тези спирали от прах имитират картината „Звездна нощ” на Ван Гог.

NASA/ESA

Мъглявина, звездно струпване и далечни галактики, заснети при множество дължини на светлината.

NASA/ESA

Галактиката Въртележка показва раждането на една звезда (в червено). Прахолякът в центъра на галактиката може да захранва черна дупка.

Две спирални галактики.

NASA/ESA

За финал – снимката за 21-вия рожден ден на Хъбъл, наречена „Розата на галактиките”, поради красивата форма на цвете на най-голямата спирална галактика.

Източник: http://www.bbc.com/