Търсене
Close this search box.

Как всеки институт и университет да пуска по 60 вида съдържание на ден

Как всеки институт и университет да пуска по 60 вида съдържание на ден

Как всеки институт и университет да пуска по 60 вида съдържание на ден

Как всеки институт и университет да пуска по 60 вида съдържание на ден


Направи дарение на училище!



***

За всеки, който не се занимава и интересува от дигитален маркетинг името Гари Вайнерчук (GaryVee) нищо не говори, но той е смятан за един от най-големите предприемачи и експерт в социалните мрежи. Инфлуенсър и вдъхновител на милиони хора по света. Той самия пуска над 100 различни вида съдържание в 7-8 платформи всеки ден.

Преди около два месеца публикува презентация с 270 слайда, която кръсти „Как да създавате 64 вида съдържание всеки ден“

 

 


Разбери повече за БГ Наука:

***

Написах туит, който публикувах из различни социални мрежи и мисля, че трябва да дообясня какво имам предвид, както и да покажа как се правят 60 различни вида съдържание всеки ден и защо това е важно.

Защо е важно да се пускат толкова много постове, кой ще ги гледа и защо научната общност има нужда от това?

Вече сме 2020 г. и е добре да разберем, че щом правителства и световни лидери се избират или падат благодарение на няколко социални мрежи, което означава, че това е повече от място за хейт и забавни клипчета. Телевизиите, радиата и цялата традиционна медия е вътре, иначе просто никой няма да й обръща внимание. 

Хората си купуват телевизори, за да гледат Нетфликс и YouTube. Компаниите предоставящи телефонни услуги разчитат на интернет трафика повече отколкото минутите за разговор. Световни лидери използват twitter за да обявят своите решения по определени въпроси и от там самите медии разбират и разпространяват. Мога да продължавам с примерите, но мисля че става ясно какво искам да кажа. 

Науката през 2020 г. е като всяко друго нещо – трябва да се говори за нея, за да се харесва, развива и има „последователи“. Да се вижда от данъкоплатците и политиците, от другите учени и от бизнеса. Всички са вътре, всички с телефон и достъп до интернет. В момента учените имат най-голяма свобода и възможност за изразяване на себе си и да докажат, че развиват обществото, а не са в негова тежест. Скоро НоваТВ направи кратко видео за 150 години наука в България и вътре младите учени сами казаха, как всеки извън научната общност ги гледа странно и с неразбиране защо работят в БАН и въобще се занимават с наука в България. Дори не е нужно да сте го гледали, за да знаете мнението на обществото спрямо науката. Да не говорим, че псевдо науката благодарение на интернет и правилното използване за своите цели е по-популярна от самата наука.

 

Мисля, че кратко и надявам се ясно обясних защо е важно самите учени да популяризират своята наука. (Повече тук и тук) Сега ще покажа и как точно може да се направи лесно, бързо без инвестиции и допълнително време. Важно е да повторя, че написах туитър скрийншот-а всеки институт и университет, а не всеки учен. В тези институции има повече от 60 човека, които се занимават с наука (или поне трябва да го правят) и минимум един човек, който отговаря за ПР-а на институцията.

 

Ние от БГ Наука пускаме от 20 до към 50-60 вида съдържание на ден и сме 2 човека правещи и публикуващи съдържанието.

 

Как го правим и как вие можете също да приложите тези практики?

Всеки ден пускаме съдържание във Фейсбук, Инстаграм, YouTube, в сайта ни, подкаст и Linkedin. Следвам съветите от презентацията на GaryVee и ще покажа как ние ги прилагаме.

 

Най-лесно и това, с което може да се започне е да се напише пост за днешната ви работа, която предстои или ваши мисли в twitter.com. Ето как аз го правя – https://twitter.com/petar_teodosiev Правите скрийншот на поста си и го пускате в Инстаграм – https://www.instagram.com/petar_teodosiev/ Тук може и ПР-а на институцията да ги споделя в общия профил на самата институция. До тук 2 “парчета” съдържание, а ако се включат повече учени бройката ще се увеличи значително. (Повече инфо как точно в презентацията на GaryVee)

През деня снимайте нещо свързано с работата ви и напишете пост във Фейсбук. Може да е лабораторен резултат, книга, която четете, цитат от научна статия (която четете или пишете), среща с колеги, конференция и т.н. и т.н.. дори да е ден, в който “нищо не се случва” може да е интересно за някой (потребител или бизнес, който търси точно това, което вие правите). Дори пост, в който казвате, че нищо интересно не се случва, но днес сте свършили това и това, ще е полезно. Това, което GaryVee постоянно повтаря е “Документирай, не създавай.” Това правете и вие. Не е нужно да мислите какво толкова да покажете или напишете. Вие вече сте го направили, само трябва да го покажете 🙂

Вижте моя профил – https://www.facebook.com/petyr (всички постове са публик)

В linkedin.com спокойно може да пускате заглавието на статиите, които пишете. Коментар и снимка за събитията, които посещавате. Проектите, които печелите и/или взимате участие. Части от научи резултати, които постигате по проектите си и/или научната работа и всичко, което е свързано с “работата” ви като учен. 

 

Публикуваме от 2 до 20 различни вида съдържание на седмица в Наука.бг, като след това ги споделяме из всички канали. Във Фб като линк към новината – https://www.facebook.com/bgnauka/ в Инстаграм трябва да е различно и подходящо за платформата – https://www.instagram.com/bgnauka/ (с този безплатен инструмент става за 1 мин. https://canva.com/)

Това може да го прави ПР-а на институцията. До момента бройката на съдържание из платформите е минимум 6 (максимум 6* бройката на учените, които се включат)

 

Може да направите видео и да разкажете какво точно се случва в момента с вашата научна работа. Да интервюирате ваш колега, да заснемете конференция или събитие. ПР-а го споделя или качва във Фб страницата на институцията, а вие може да го споделите във всички по-рано споменати места. Още 4 “парчета” на 4 места, където да се види новото съдържание.

Как го правим ние: Едно и също видео се пуска във Facebook страницата на БГ Наука и в YouTube канала ни. След това се споделя във всички профили, групи и т.н. във Фб, а каченото в YouTube се вгражда в сайта Наука.бг и се пуска като публикация, която след време пак се споделя из социалните мрежи.

https://www.youtube.com/bgnauka/videos

https://www.facebook.com/pg/bgnauka/videos/

 

Ако вземете аудиото от тези видеа става подкаст. Този сайт е безплатен инстумент за подкасти (https://anchor.fm/ ). Аз ще съм най-големия фен на подкаст на университет или институт на БАН. Това също може да го прави ПР-а, времето е около 2-3 мин. за епизод. След това епизода се споделя във всички по-рано споменати платформи.

 

Последното, което ще дам като пример е Story във Фб и Инстаграм. Всяка една публикация горе спомената може да стане и във вид на Story. Отнема от 10 до 30 сек. Може да пускате колкото си искате – всяко си е отделно съдържание!

 

Ако в една институция има 60 човека, които правят наука и всеки от публикува по 1 пост на месец в която си иска платформа и ПР-а ги споделя в няколко други различни. Ще е 60 пъти по-добре от сега. Въпрос на желание и мотивация. Има смисъл, хората са жадни за такава информация. В България има около 3,5 милиона активни потребители във Фейсбук, всички те чакат да видят нещо положително и смислено, 2020 сме бъдещето е в социалните мрежи, не за друго, а защото хората са там, там е насочено вниманието на всички, трябва да се възползвате – не е нужно да се плаща нищо.

Псевдонауката го прави и виждаме резултатите.

 

 

Тази статия ще бъде разпространена във Фейсбук, Инстаграм, Linkedin,  ще направя видео по нея и ще изкарам аудиото от видеото и ще го сложа в подкаста на БГ Наука. Също така ще направя от видеото няколко кратки видеа с откъси, а от текста тук може да се направят мемета, картинки с текст и дори кратка презентация + Повечето ще влязат в Story на страницата на БГ Наука и моите профили. 

Това, което може да излезе е от 20 до 50 вида съдържание само от този текст.


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.