„Недовършената симфония на Дарвин: Как културата създаде човешкия ум“ е нова книга за културната еволюция при хората от биологична гледна точка

Това е интересна и добра книга и я препоръчвам, но трябва да добавя едно силно предупреждение. Авторът би могъл да направи по-убедителен аргумент, ако беше проучил по-внимателно и използвал някои предишни разработки, които дават подобен аргумент. Той цитира Тери Дийкън на две места (веднъж като психолог, неправилно) за работата, която Дийкън е свършил, но изглежда игнорира ключовата теза на Дийкън, която е почти същата като ключовата теза на Лаланд. (Вижте: Incomplete Nature: How Mind Emerged from Matter). Има и други примери за предишна работа, за които не е известно, очевидно, или са включени. Но въпреки това Лаланд представя разумен довод за това как да мислим за човешката култура във връзка с еволюцията и интересна „теория“ за това как се е появило всичко това, дори ако е представено като по-оригинално, отколкото е в действителност.

От описанието на издателя:

Хората притежават изключителна способност за културна продуктивност, от изкуства и език до наука и технологии. Как човешкият ум и уникалната човешка способност да създава и предава култура – еволюира от своите корени в поведението на животните? Недовършената симфония на Дарвин представя завладяваща нова теория за човешката когнитивна еволюция. Тази завладяваща и достъпна книга разкрива как културата не е просто великолепният краен продукт на един еволюционен процес, който е създал вид, различен от всички останали – тя е и ключовата движеща сила зад този процес.

Кевин Лаланд показва как научените и социално предаваните дейности на нашите предци са оформили интелекта ни чрез ускоряващи цикли на еволюционна обратна връзка. Наистина уникалните характеристики на нашия вид – като нашия интелект, език, обучение и сътрудничество – не са адаптивни реакции към хищници, болести или други външни условия. По-скоро хората са създания, които сами са създали. Като се позовава на собствените си новаторски изследвания и ги оживява с ярка естествена история, Лаланд обяснява как животните имитират, правят нововъведения и имат собствени забележителни навици. Той проследява възхода ни от маймуните в праисторията до съвременните хора, способни да проектират iPhone, да танцуват танго и да изпращат астронавти в космоса.

Превод: Дора Маркова