Проблеми в строителството, проектирането и експлоатацията на ветроходни училища

Автор: Галина Стойкова Маркова
магистър 1 курс,
Донски държавен технически университет –
Академия строителство и архитектура /АСА ДГТУ/
Русия, гр. Ростов на Дон
Резюме: Статията е свързана с развитие на архитектурата във ветроходните училища, и по-точно яхтени комплекси, включващи учебни, спортни, здравни и развлекателни зони; обекти, популярни в световната практика и много актуални за руските инвестиции.
Ключови думи: архитектурно проектиране, яхт комплекс, училища, класификация, хотелски комплекс, физкултурно-оздравителен комплекс.
Темата е свързана с развитие на архитектурата във ветроходните училища, и по-точно яхтени комплекси, включващи: учебни, спортни и здравни зони; обекти, популярни в световната практика и много актуални за руските инвестиции. Изпълнение на задачата е обобщение на резултатите от комплексна работа и намиране на оптимално решение в постигане на комфортност във вътрешния микроклимат и енергоефективност в процеса на експлоатация и развитие на това архитектурно направление.
Днес се провеждат научни изследвания за развитие на архитектурата във ветроходните училища, и в яхтените комплекси, с което и развитие в туризма. Задачите на архитектурата в яхтените съоръжения се оказват комплексни и включват: избор на места за типа комплекс; определение на типа инфраструктура в съответствие с вида и класа на съдовете, и предоставяне на съответните услуги; определяне на функционални признаци.
По функционално предназначение яхт-клубовете могат да се разделят на две основни категории – спортни и развлекателни [1, 2]. Спортните яхт-клубове са предназначени за използване от населението в качеството на физкултурно-оздравителни центрове – на любителско, и професионално ниво. Яхт-комплексът от развлекателен тип предоставя възможност за организиране на активен отдих по вода и на брега. Във функцията на развлекателен яхт-клуб се включва предоставяне на населението на различни услуги и форми за прекарване на свободно време [3, 2]. В зависимост от вида на организиране на свободното време и предоставените услуги, развлекателните комплекси са: обучителни, туристически, развлекателни, в това число и с хотели и/или хотели на вода.
В зависимост от типологическите особености, може да се разграничат с основен функционален състав и с допълнителен функционален състав [1, 2]. Основен функционален състав имат всички видове комплекси, но с различни количествени характеристики и включват: корабни места; главна сграда – пристанище с административни и учебни зони; навеси (площадки) за ремонт и съхранение на съдовете; площадки за сушене на платна; паркинги. Допълнителния функционален състав включва: спортно-оздравителна зона; учебна, търговска, забавно-развлекателна зона; зона за обществено хранене; хотел.
Четете повече тук!
