Физически факултет, СУ

Локация: Физически факултет на СУ „Св. Климент Охридски“

Зала № 205

16:00

Виртуално посещение на експеримента CMS на Големия Адронен Колайдер

На 27 септември (петък) от 16:00 часа българско време ще проведем виртуално посещение в ЦЕРН и експеримент CMS, един от най-големите експерименти, работещи на Големия Адронен Колайдер (LHC). След визитата гостите ще имат възможност да зададат въпроси към българските учени, работещи в най-голямата лаборатория за физика на високите енергии в света. Събитието има за цел да разпространи гласът на фундаменталната физика сред широката публика.

Основни участници: проф. Леандър Литов, доц. Борислав Павлов, гл. ас. д-р Пейчо Петков.
Продължителност: 30 минути виртуално посещение + 30 минути възможност публиката да задава въпроси към българските учени в ЦЕРН.
Събитието е подходящо за деца над 12 години и възрастни.

Зала № 205

19:15 – 20:00

Виртуално посещение на Ускорителна лаборатория „Енрико Ферми“ (Фермилаб) в Чикаго (САЩ)

На 27 септември (петък) от 19:15 часа българско време ще проведем виртуално посещение на Ускорителна лаборатория „Енрико Ферми“ (Фермилаб) в Чикаго (САЩ).

Експериментът Muon g-2 използва мощните ускорители на Fermilab за изследване на взаимодействията на краткоживущи частици, известни като мюони със силно магнитно поле в “празно” пространство. Учените знаят, че дори и във вакуум, пространството никога не е празно. То е изпълнено с виртуални частици, които по законите на квантовата физика се появяват и изчезват за невероятно малъки интервали от време. Учените могат да тестват съществуването и естеството на тези виртуални частици със снопове от мюони, движещи се в магнитно поле.

Експериментът g-2 изследва прецесията на мюони в магнитно поле. Основната цел е експериментално да се тестват предсказанията на Стандартния модел като скоростта на прецесия се измерва с огромна точност. При несъответствие между теорията и експеримента може да се окаже, че Стандартния модел не е напълно завършен и има нужда от преразглеждане.

Основни участници: Anna Driutti, Phd. След визитата гостите ще имат възможност да зададат въпроси към Anna Driutti, PhD
Продължителност: 45-50 минути с включен Q&A панел.
Събитието е подходящо за деца над 15 години и възрастни.

Вашият коментар