ВАРНА

В Европейската нощ на учените във Варна можете да посетите следните локации:

Научноизследователски кораб „Академик“

ЦПЛР-НАОП „Николай Коперник“ – Варна

На 26 септември, четвъртък, може да посетите:

Локация: Научноизследователски кораб „Академик“

10:00-16:00

Магия REFRESH:

35 години Научноизследователски кораб „Академик“

Посещение на научноизследователския кораб „Академик“ за най-смелите и обичащи предизвикателствата на морето бъдещи, настоящи и бивши морски изследователи и мореплаватели. Посетителите ще имат възможност да разгледат постерната изложба „35 години НИК „Академик“ – събитие, посветено на 150-тата годишнина на БАН. Изложбата представя постери за историята и експедиционната дейност на научноизследователския кораб „Академик“.

Посещението се организира с предварително записване от 20.09. до 25.09.2019 г. на телефон 052/370 484. Тъй като основната цел е повече деца да се докоснат до НИК „Академик“, всеки възрастен посетител ще бъдe допуснат на борда само ако придружава дете или тинейджър.

На 27 септември, петък, може да посетите:

Локация: Пространството, ограничено от северния край на ресторанта на ФКЦ – Варна и границата на Приморския парк

Докосни се до единствената в България изследователската миниподводница РС-8В

Заповядайте на борда на изследователската миниподводница РС-8В и се запознайте отблизо с работата на подводните изследователи от ИО – БАН.

Химически чудеса
Химиците от Корпуса за бързо гърмене при СУ „Св. Климент Охридски“ ще покажат чудесата на химията отблизо и със своите зрелищни опити и експерименти ще ви убедят, че са истински магьосници.

19:00-21:00

Дигитален РЕФРЕШ

Мултимедийна прожекция на научноизследователски филми на екран.

Локация: ЦПЛР-НАОП „Николай Коперник“ – Варна

17:00-17:15

Официална церемония по откриване

Официална церемония по откриване с участието на видни учени, изтъкнати общественици, представители на местната власт, творци, директори на училища и учители.

17:15-17:30

Наука в града REFRESH:

Поздравителен концерт „Нашите деца – нашето бъдеще“

Поздравителен концерт „Нашите деца – нашето бъдеще“, подарен от деца от различни школи в гр. Варна.

Магия REFRESH:

Щандове с практически експерименти и участие на публиката

• 2019 – година на Менделеевата таблица

Потопете се в необятния и интересен свят на изследванията на Черно море – очакват ви химични експерименти, измервания и демонстрации от учените в секция „Химия на морето”, ИО – БАН;

• Древни брегови линии на Черно море

Пренесете се до морското дъно, когато подводният свят е бил отстъпил своето място на сушата. Представя: секция „Морска геология и археология“, ИО – БАН. Подходящо за деца от различни възрасти;

• Бреговата зона като ключ към загадките на морето

Демонстриране на изследвания, провеждани от учените в секция „Динамика на бреговата зона“, ИО – БАН;

• Подводен свят – синьо вълшебство

Потопете се в необятния и интересен свят на видимите и невидимите за очите морски организми на Черно море. Представя: секция „Биология и екология на морето“, ИО – БАН. Подходящо за деца от различни възрасти;

• 100 години от създаването на Международния астрономически съюз

Запознайте се с устройството и принципа на действие на оптичните уреди и окото. Ще имате възможност да се научите да работите с подвижна звездна карта и да разберете кои са последните новости в областта на астрономическите изследвания;

• В света на 3D принтирането

Принтиране на живо на диаграми на космически станции, екипировки и совалки и гравиране на дърво с лазер;

• 45 години от откриването на първата експозиция в Етнографски музей –Варна

Ще бъдат представени експонати от експозицията на музея, свързани с  културата и бита на хората от варненския край;

• Книжовното културно наследство и новите информационни технологии

На щанда на Регионална библиотека „Пенчо Славейков“ – Варна ще се запознаете с дейността и научните издания, свързани с опазване на книжовното културно наследство, новите информационни технологии и услугите на библиотеката;

• Университетски ботанически градини

Научете за дейността на Университетските ботанически градини към СУ „Св. Климент Охридски“ и интересни факти за начина на размножаване и отглеждане на растенията. Децата природолюбители ще могат сами да засадят растения;

• В света на водните обитатели

Ще бъдат представени риби от експозицията на Аквариум Варна към Института по рибни ресурси – Варна (ИРР – Варна), както и част от специалната колекция водни обитатели, препарирани по метода диафонизация. Специалисти от ИРР – Варна ще разкажат за дейността на организацията в областта на морската биология и екология;

• Демонстрации по електроника, роботика, природни науки и 3D принтиране

Учените от образователна програма „Университет за деца“ ще представят демонстрации по електроника, роботика, природни науки и 3D принтиране. Присъстващите ще могат да сглобят малка ракета подводница, изработена на 3D принтер, ще наблюдават различни електронни и робо-установки и ще имат възможност да ги подкарат и да научат как работят;

• Европейски кът

Информация за участието на варненски научни и научно-образователни институции и представянето им в проекти с европейско финансиране.

17:00-18:00

100 години от създаване на Международния астрономически съюз

НАОП „Н. Коперник“ – Варна отваря врати за посетители под мотото „100 години от създаването на Международния астрономически съюз“, за да запознае гостите със своята дейност и да им даде възможност да участват в научни дискусии.

18:00-20:00

REFRESH звезди

Забавна викторина за деца от различни възрастови групи (1-4 клас, 5-7 клас и 8-12 клас). Предвидени са награди за най-любознателните.

18:00-20:00

Магия REFRESH:

Шахът – игра, спорт, изкуство или наука?

Отбори, представители на училища от Варна, отправят покана към публиката за шахматен турнир.

19:00-20:00

REFRESH кафене:

Предизвикателството да си млад учен

Сесия на млади учени на ИО – БАН, Варна.

20:30-21:00

Томбола

Церемония по награждаване на участниците в томбола, която ще се организира за попълване на въпросник по време на Европейска нощ на учените.

Вашият коментар