Моделът „машина-машина” – фактор за усъвършенстване на услугите на телекомуникационния пазар
Автор:
Ирина Нонинска
Списание „Българска наука“
брой 58, август 2013 г.
ISSN: 1314-1031
Abstract:
През последните години освен намаляване на използването на гласови услуги в мобилните мрежи за сметка на увеличаването на преноса на данни се наблюдава и различна от очакванията тенденция в съотношението на изпращаните кратки съобщения (SMS) и мултимедийни съобщения (MMS). Данните за използването на тази услуга в света показват, че броят на изпращаните SMS-и, макар и различен за различните страни и региони, бележи устойчиво нарастване още от 2007 г., когато само в рамките на 3-годишен период до 2010 г. се увеличава 3 пъти. В същото време се отчита, че намалява интересът към изпращане на мултимедийни съобщения. Причина за това са другите, по-изгодни възможности за предаване на този вид информация – най-често като прикачени файлове с e-mail, в социалните мрежи и Web- сайтове.
Ключови думи:
Моделът „машина-машина” , фактор за усъвършенстване на услугите на телекомуникационния пазар