Интервю с Живко Чобанов: успешните техники и принципи за ефективно учене

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Може ли с няколко думи да се представиш за нашите читатели, какво си завършил и как реши да се занимаваш с днешната ни тема на разговор?

Завършил съм магистратура по приложен анализ и взимане на решения в университета Минерва, занимавам се с програмиране и електронна търговия. Обичам да уча теория и да анализирам сложни системи, търся ефективността във всичко. Предпочитам да разбера как нещо работи и защо е така, пред това да мога да се справям с него, без да го разбирам в дълбочина. Затова ученето представлява важна част от ежедневието ми и реших да използвам свободата, която имах при избора на тема за магистърската си теза, за да разбера как да уча ефективно, като резюмирам и преорганизирам най-доброто от онова, което науката е доказала по темата.

Какъв трябва да е университетът на бъдещето и какво трябва да предлага той, за да може в него да се преподава и учи ефективно?

Университетът на бъдещето трябва, от една страна, да разбира добре и да се ръководи от нуждите на студентите, а от друга, за нещата, за които самите студенти не са компетентни да вземат най-доброто решение за себе си – да се ръководи от други авторитети. Такива са най-вече науката и бизнесът. Психологията и близките до нея дисциплини се развиват бурно и е необходимо също толкова големи да бъдат и усилията и ресурсите, които университетите влагат, за да приложат доказаните от науката методики за ефективно учене и преподаване, а също и за личностно развитие на студентите, както и за многото други умения, които ще са им нужни в живота – като работа в екип, умения за общуване и т.н. Бизнесът и студентите трябва да диктуват приоритетите и целите, а науката…


РЕКЛАМА:

***

Цялата статия е публикувана в брой 113 на сп. Българска наука: тук!

Абонирайте се за списанието тук!