Хронично безсъние? Първо опитайте с поведенческа терапия

Credit: Vic, flickr

Всяка нощ се въртите в леглото? Не посягайте веднага към хапчетата. Първият избор на лечение на хроничното безсъние трябва да бъде когнитивната поведенческа терапия – начин да пригодите тялото си отново към сън.

Изисква повече време и усилия, отколкото да изпиете едно хапче, но от American College of Physicians казват, че методът, известен като CBT (cognitive behavior therapy), може да бъде ефективен и не води до възникване на страничните ефекти на лекарствата. Тази препоръка има за цел да подтикне лекарите да предписват терапията. Ако не сработи, тогава може да се прибегне и към медикаменти.

„Изписването на хапче за сън не е добра първа стъпка“ – казва докторThomas Tapе от University of Nebraska Medical Center.

Има предизвикателства, включително намирането на медицински персонал, обучен да предоставя CBT на страдащите от безсъние.


РЕКЛАМА:

***

Прочетете целия материал в първия брой на новото списание “Българска наука и медицина”: тук.


Европейска нощ на учените 2022 г.: