Гигантски динозавър, открит в Аржентина, може да се окаже най-голямото сухоземно същество

Смята се, че новооткритият вид динозавър е най-близък до аржентинозавъра (Argentinosaurus huinculensis).

Фосили на гигантски динозавър, живял преди 98 милиона години, бяха открити в Аржентина. Това същество може да се окаже най-голямото сухоземно животно, което учените някога са откривали.

Древните кости са от титанозавър. В един момент тази група динозаври с дълги вратове, наречени завроподи, е била разпространена по целия свят. Някои от последните титанозаври са живели в Южна Америка, където са се превърнали в гиганти, какъвто е Патаготитанът (Patagotitan mayorum), за когото се твърди, че е най-голямото сухоземно животно, съществувало някога на планетата.

Откритите вкаменелости от екипа, ръководен от изследователи от Националния съвет за научни и технически изследвания в Аржентина, обаче принадлежат на животно, „вероятно превишаващо размера на Патаготитан“, според рецензираната статия.

Цялата статия, както и много други, можете да прочетете в новия Брой 139 на списанието>>