Автор:
Йоанна Николова
Списание „Българска наука“
брой 99, юни 2017 г.
ISSN: 1314-1031
Abstract:
Две научни изследвания откриват, че възрастните се справят много добре с това да запомнят предварително посочена част от някаква информация, като в същото време игнорират всичко останало. Децата между 4 и 5 години, за сметка на това, обръщат внимание на цялата информация, дори когато са предупредени да се фокусират върху част от нея, което им помага да забелязват неща, които възрастните пропускат, заради избирателното си внимание. Изследването се провежда в Охайо от Владимир Слутски (Vladimir Sloutsky), професор по психология от Щатския университет на Охайо, и Даниел Плебанек (Daniel Plebanek), дипломирал се студент по психология от същия университет. Участват 35 възрастни и 34 деца между 4 и 5 години. Резултатите са публикувани в Psychological Science и според авторите имат важно приложение по отношение на това как образователната среда трябва да се приспособи към детското учене.
Ключови думи:
деца, наблюдателност
Строго необходими Моля да имате предвид, че някои от „бисквитките“ са „строго необходими“. Това означава, че със зареждането на сайта ни във Вашия браузър Вие вече сте ги приели, защото те са нужни за функционалността на платформата ни и не могат да бъдат изключени в нашата система.
Имайте предвид, че деактивирането на „бисквитките“ във Вашия браузър може да ограничи функционалността на нашия сайт за Вас. С оглед пълната прозрачност Ви информираме и за опционалните „бисквитки“, които използваме, а именно: Бисквитки Google Analytics Facebook Pixel и др. допълнителни, които помагат на сайта