Децата забелязват това, което възрастните пропускат

Децата забелязват това, което възрастните пропускат

Автор:

Йоанна Николова

 

 

Списание “Българска наука”

брой 99, юни 2017 г.

ISSN: 1314-1031

 

Abstract:

Две научни изследвания откриват, че възрастните се справят много добре с това да запомнят предварително посочена част от някаква информация, като в същото време игнорират всичко останало. Децата между 4 и 5 години, за сметка на това, обръщат внимание на цялата информация, дори когато са предупредени да се фокусират върху част от нея, което им помага да забелязват неща, които възрастните пропускат, заради избирателното си внимание. Изследването се провежда в Охайо от Владимир Слутски (Vladimir Sloutsky), професор по психология от Щатския университет на Охайо, и Даниел Плебанек (Daniel Plebanek), дипломирал се студент по психология от същия университет. Участват 35 възрастни и 34 деца между 4 и 5 години. Резултатите са публикувани в Psychological Science и според авторите имат важно приложение по отношение на това как образователната среда трябва да се приспособи към детското учене.

 

Ключови думи:  

деца, наблюдателност