Европейска нощ на учените в Стара Загора

Кога   16:00-22:00 часа

Къде  Mall Galleria Stara Zagora

Как     вход свободен

16:00-22:00

Наука в града FRESH: наука за деца

Децата на Стара Загора и региона ще могат да се насладят и да се включат в демонстрациите на щанд „Наука за деца“ с макети на Слънчевата система, планетата Земя, земните недра, човешкото тяло и много, много други магии, които всъщност могат да бъдат обяснени с науката. Усмивките, добрите емоции и новите познания са гарантирани!

17:00-18:00

Магия FRESH: чудният свят на пещерите

Как ли са се образували пещерите? Какви животни ги обитават? Кои са най-красивите пещери в България и по света? Този петък с децата ще направим пещера от една тайна съставка, ще говорим за най-чудноватите пещерни образувания и ще разберем защо в някои райони по света има много пещери, а в други няма.

18:00-19:00

FRESH кафене: тайните на Земята, видени от Космоса

Невероятно е с каква скорост се развиват определени сфери на науката… Можехме ли да си представим само преди няколко години, че ще разглеждаме света или която и да е държава с помощта на Google Earth? Даваме ли си сметка колко много наука има зад едно наше „онлайн пътешествие“?

Докторантът в Националния институт по геофизика, геодезия и география към  БАГ Атанас Китев е подготвил вълнуваща презентация за „другите“ ни очи – сателитите. Без тях много обекти биха останали невидими за нас. Време е да опознаем нашия дом – планетата Земя, през призмата на научно-технологичните постижения.

19:00-20:00

Магия FRESH: вулканите – земните страшилища

Земята е осеяна с вулкани, някои от които изригват толкова мощно, че последствията са катастрофални за цялата Земя. По време на работилницата ще се запознаем с някои от най-известните вулкани в света, най-мощните изригвания и промените по планетата, които са настъпили вследствие на тях. А за финал сме ви приготвили истинско шоу – ще си направим собствен вулкан, който ще изригне пред нас.

20:00-21:00

FRESH кафене: наука, бизнес, общество

До каква степен развитието на бизнеса зависи от науката? А до каква степен развитието на науката зависи от бизнеса? Каква е ролята на обществото? Кои са добрите примери? На темата за връзката между науката, бизнеса и обществото ще си поговорим на научно кафене в Европейската нощ на учените.

Европейски кът