Математика Физика

120 години Българско физико-математическо дружество (29.03. – Ден на физиката)

На 29 март 2018 г., Деня на физиката, от 15.00 ч. в Аулата на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ ще се състои тържествено честване, посветено на 120-ата годишнина от създаването на Българското физико-математическо дружество – предшественик на Съюза на физиците и на Съюза на математиците в България. Тържеството е организирано от Съюза на физиците в България в деня, когато през 1898 г. е приет Уставът на дружеството.

Честването ще бъде открито от председателя на Съюза на физиците в България акад. Александър Г. Петров. Сред официалните гости ще бъдат проф. Иван Димов, зам.-министър на образованието и науката, и Милена Дамянова, директор на дирекция „Наука“ в Министерството на образованието и науката.

В програмата са включени музикален поздрав от Академичния хор „Ангел Манолов“, приветствия от БАН, Софийския университет „Св. Кл. Охридски“, издателство „Аз-Буки“, фондация „Еврика“, Съюза на учените и Съюза на химиците в България, юбилейни доклади, проследяващи съдбата на Българското физико-математическо дружество и дейността на Съюза на физиците в България от 1971 г. до днес и слово за световноизвестния британски физик Стивън Хокинг.