История Общи Химия

Науката на войната: ролята на бойните отровни вещества днес

На Skeptics in the Pub Надя Йорданова ще говори за химичните оръжия

Бойните отровни вещества се използват още от времето преди Христа. С технологичната и химична революция през 20-ти век, те стават все по-съвременни и опасни. Те ще са и основната тема в следващото издание на Skeptics in the Pub на 9 януари от 20:00 в Club Gramophone в София.

Човечеството разполага с цял арсенал химични оръжия за масово унищожение, които могат да се използват гъвкаво с различни цели. Въпреки забраната им от Женевската конвенция, те все още се използват от правителства и терористични организации.

Кои са съвременните химични оръжия? Как въздействат те на човешкия организъм и какви контрамерки можем да вземем? Това са само част от въпросите, които ще бъдат поставени от сцената на Skeptics in the Pub.

Темата ще представи Надя Йорданова, магистър-фармацевт и автор на блога Инфармация. Интересите ѝ включват токсикология, козметология и фармакология, а редовната публика на Skeptics in the Pub я познава от презентацията й за най-честите заблуди в козметиката.

Събитието ще се състои на 09.01.2018 като част от ежемесечната серия срещи за популярна наука Skeptics in the Pub, организиран от екипа на Ratio. С вече над 30 издания в София, Skeptics in the Pub говори за наука на разбираем език по различни теми – астрофизика, неврология, генетика, психология и други. Сходни събития се организират в повече от 20 европейски държави. Повече за събитията ще видите във Facebook и на сайта на Ratio.