Вие сте тук

Императорските пингвини могат да се превърнат в изчезващ вид до края на века

Императорските пингвини са известни с това, че успяват да преборят суровите антарктически зими, но много скоро може да не успеят да се справят със суровите климатични промени. Това са открили учени, които предполагат, че до края на този век най-големите пингвини на Земята може и да не оцелеят. Според предишно изследване пък бързото затопляне на въздуха и температурите на морето, които топят морските ледове, могат да причинят рязък спад в техния брой с до 19% до 2100 г.

Нов модел, обаче, разглежда други фактори, включително как отделни пингвини се справят с климатичните промени, мигрирайки към места с оптимално покритие на лед. В техния модел на потенциални миграции, учените изследват колко далеч обикновено могат да отидат пингвините и какви фактори определят техните решения. Изследователите използват предварително събраната информация от Pointe Géologie в Антарктида, наред със сателитни изображения на колонии пингвини, които разкриват факти за тяхното придвижване и поведение при хранене. Моделът дава представа, че за следващите две десетилетия, популацията ще остане стабилна и дори може леко да се увеличи с мигрирането на птиците към по-обитаеми локации.

Специално предложение:

След 2050 г., обаче, всичко ще тръгне надолу. Въпреки че процентът на спад на популацията може да варира, до 2100 г. почти всички императорски пингвини се очаква да бъдат изчезнал вид, обобщават изследователите в предстоящия брой на списание Biological Conservation. Това се дължи на промените в климата, които дотогава могат да превърнат техните хабитати в неблагоприятни за обитание.  Придобиването на статус на застрашен вид по Закона за застрашените видове в САЩ може да се разглежда като един от начините за противодействие на това, което иначе би могло да се окаже техният последен марш, твърдят учените.

Превод: Ана Маринова