Вие сте тук

Изследователи откриват още един вид костенурки, които могат да „говорят”

Joachim S. Müller, flickr, (CC BY-NC-SA 2.0)

Двуноктестата костенурка (Carettochelys insculpta) се присъединява към подбрана група „разговорливи” костенурки, които могат да вокализират. Това са открили учени от Дружеството за опазване на дивата природа (WCS), съвместно с други групи.

Изследователите са записали 182 прости повика от седем индивида. Те са направени в дивата природа и в частен обект за размножаване. Учените открили, че двунокстестите костенурки общуват помежду си докато се хранят, докато се греят на слънце и докато гнездят.

Изследователите са публикували своето проучване в списание Copeia. Авторите включват Camila Ferrara, специалист по водни костенурки към Дружеството за опазване на дивата природа; Richard Vogt от Националния институт за изследвания на Амазонка в Бразилия; Carla Eisemberg от Университета Чарлз Дарвин и J. Sean Doody от Университета в Тенеси.

Доскоро учените вярвали, че при повечето сладководни костенурки липсват сложни социални взаимоотношения и следродилни грижи.

Двуноктестата костенурка може да бъде открита в Австралия, Нова Гвинея и Индонезия. Поради незаконната търговия с диви животни и унищожаването на местообитанията ѝ, тя е класифицирана като Уязвим вид от Международният съюз за защита на природата и природните ресурси.

Camila Ferrara, главен автор на проучването, казва, че ”разбирането на това как костенурките общуват е важно и може да помогне при опазване им. Шумовото замърсяване от кораби, лодки, джетове и други моторизирани водни съдове, може да засегне това как костенурките приемат звуци и е възможно да попречи на тяхното общуване.”

Сегашните стратегии за опазване на костенурките, които включват изолиране на млади индивиди в плен след излюпването им, могат да засегна отрицателно важни части от социалното общуване на женските с новоизлюпените малки, добавя Ferrara.

През 2014 година от Дружеството за опазване на дивата природа записват вокализации на костенурки от вида Podocnemis expansa в Бразилия. В следствие на публикуването на откритията от тези записи, уредниците вече пускат новоизлюпените индивиди на свобода веднага след излюпването им. Преди това костенурките са били задържани до месец преди освобождаването им в дивата природа, което е било част от програма за успешно начало.

Зоопаркът в Бронкс, ръководен от Дружеството за опазване на дивата природа, има двуноктести костенурки в две свои изложения. „Светът на джунглата” и един индивид в „Светът на влечугите”. Костенурката в „Светът на влечугите” е в зоопарка от 1958 година, най-дълго от всяко друго животно.

Дружеството за опазване на дивата природа работи за опазването на морските и сухоземни костенурки в цял свят. През 2012 година то стартира програма, която обхващаща цялата организация. Целта ѝ е да възстанови някои от най-застрашените видове костенурки. Част от усилията им са насочени към програма за размножаване в Зоопарка в Бронкс, програми за успешно начало извън САЩ и взаимна работа с правителства и общности, които да помогнат за опазването на видове на ръба на изчезването.

Превод: Милена Узунска