Вие сте тук

Skeptics in the Pub: Астрофотографията – наука или изкуство?

Следващото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 21 февруари (вторник) от 19:30 часа в клуб “Строежа” (ул. Леге №10).

За новата тема:

През последните 15 години се разви една много атрактивна, техническа и естетически красива част от фотографията – астрофотографията или изкуството да снимаш нощните небеса, понякога придружени от великолепни пейзажи на снимките.

Винаги сме си мечтали да можем да запечатаме този момент, в който погледнем нагоре и видим цялото небе обсипано със звезди, Луна или бледата ивица наречена Млечен Път. Днес всеки има поне един фотоапарат, но звездното небе над нас не се дава лесно на обектива. Зад една красива астрофотография стоят часове, ако не и дни усилия, подготовки, планиране и обработка.

Дали обаче този подраздел на фотографията е само красиво изкуство, или пък може да бъде полезен на модерната астрофизиката и астрономите по цял свят? За това ще говорим на следващия Skeptics in the Pub.

За лектора:

Ганчо Ганчев е докторант в катедра “Астрономия” към Физическия Факултет на СУ. Негови снимки наскоро бяха показани в благотворителната изложба за запазване на НАО “Рожен”.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост: началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio.