Европейска нощ на учените в Национален политехнически музей

Национален политехнически музей

18:30-19:30

FRESH кафене: 3D биопринтиране

3D принтирането има изключително много приложения. Технологията дава възможност да създаваме много и различни неща – от ефектни украшения и макети до цели готови продукти. А представете си възможността да създаваме резервни части за своето тяло. Ще промени ли това хода на медицината? Нима няма да е началото на цяла нова епоха? Научете повече за 3Dбиопринтирането – този нов, високотехнологичен и обещаващ раздел, включващ медицина, биология, химия и физика.

Участващи учени: Наско Стаменов, демонстратор в Национален политехнически музей и в Корпуса за бързо гърмене, и Ваньо Везиров, студент по медицина

19:00-21:00

Лаборатория FRESH: забавни демонстрации по физика

Забавни демонстрации по физика за всички възрасти! Ще видите балони на клечка, експерименти с течен азот, стробоскоп, „странна течност“ – ненютонов флуид, въздушно оръдие, както и много други!

Участващи учени: Калоян Генков, Станислав Хаджийски и Антон Зяпков, магистри във Физически факултет, СУ „Св. Климен Охридски“

21:30-22:30

Магия FRESH: химични чудеса по тъмно с Корпуса за бързо гърмене

Обратното на химията в училище – демонстрации, шеги, забава… и никакво изпитване. Дори и любителите на химията, които знаят какво да очакват, ще видят нещо ново!

Европейски кът