София Тех Парк

Наука в града REFRESH: София Тех Парк

В рамките на „Европейска нощ на учените 2018“, учените в лабораториите на София Тех Парк ще проведат серия от презентации в своята научна област. Ето пълен списък с презентациите, началния им час и лабораториите, където ще се проведат:

18:00 Лаборатория „Инвитро“. Тема: „Патогенни бактерии и нови предизвикателства в микробиологията на 21-ви век“. Представя: Виолета Вълчева.

18:30 Лаборатория „Високопроизводителни изчисления“. Тема: „Интелигентността е на ход. Надеждата е в HPC (високопроизводителни изчисления) да решат проблемите с големите обеми от данни (Big Data)“. Представя: проф. дфн Ана Пройкова.

19:00 Лаборатория „БиоИнфоТех“. Тема: „Преоткрийте живота (представяне на най-новите средства за генетичен анализ)“. Представя: гл.ас. д-р инж. Борис Киров.

19:30 Лаборатория „3D креативност и бързо прототипиране“. Тема: „Direct metal deposition – Директно изграждане от метал“. Представя: д-р Явор Софронов.

20:00 Лаборатория „Киберсигурност“. Тема: „Киберсигурност: съвети за ежедневна безопасност“. Представя: Мартин Георгиев.

20:30 Лаборатория „Виртуална реалност“. Тема: „Разработка на приложения за разширена реалност (AR)“. Представят: Спас Калинов, Симеон Черногорски, Светлин Йорданов и Неда Красимирова.

21:00 Микро Нано Лаб. Тема: „Микро и нано устройства от последно поколение“. Представя: Георги Ангелов.

21:30 Лаборатория „Изкуствен интелект и CAD системи“. Тема:  „Невромаркетинг – съвременен и новаторски метод за оценка на рекламно и медийно съдържание“. Представя: доц. Георги Ценов.

17:30 – 22:30 Лаборатория REFRESH: Нощ на отворени врати

За поредна година, в рамките на Европейска нощ на учените, София Тех Парк отваря вратите на своите лаборатории. Ето кратко описание на дейностите, които ще можете да видите:

Комплекс Биофарма (3 лаборатории): in vitro: протониране и депротониране на антоцианини и промяна в цвета им в зависимост от pH; плътностен градиент; in vitro гъби и растения.

Лаборатория „БиоИнфоТех“: създаване и анализиране на бази данни, които съдържат биологична информация.

Лаборатория „3D креативност и бързо прототипиране“: прототипи и 3D сканиране.

Лаборатория „Киберсигурност“: демонстрации на стандартни похвати на атакуващи, които могат да компрометират персоналната ни киберсигурност, както и лекотата, с която подобни злонамерени инструменти могат да бъдат насочени към нас.

Лаборатория „Виртуална реалност“: приложения за разширена реалност – използване на разпознаване на изображения и SLAM (Simultaneous Localization and Mapping). Приложения за виртуална реалност – използване на Leap Motion контролер за естествено взаимодействие с виртуалната среда.

Лаборатория „Високопроизводителни изчисления“:  научни изследвания на комплексни системи в областта на физиката, биофизиката, медицинската физика и разработването на нови информационни продукти.

Лаборатория „Изкуствен интелект и CAD системи“: роботика, дронове, deep learning и ЕЕГ.