Европейска нощ на учените в община Долна Митрополия

28 септември (петък) 2018

Кога   11:00 – 22:00 часа

Къде  училища и селища на територията на община Долна Митрополия

Народно читалище „Неофит Рилски-1872“ – гр. Тръстеник

Общински център за извънучилищни дейности, с. Байкал

Общински училища в община Долна Митрополия

11:00  Магия REFRESH: Астро работилница

Астро работилница в осемте общински училища в община Долна Митрополия. Малчуганите ще рисуват върху хвърчила на тема „Как си представям науката след 10 години“, след което ще пуснат хвърчилата. В света на астрономията ще ги води доц. д-р Лъчезар Филчев от Института за космически изследвания и технологии – БАН.

Народно читалище „Неофит Рилски-1872“ и градски парк гр. Тръстеник

20:00  Наука REFRESH в града: Официално откриване

Официално откриване на „Европейска нощ на учените 2018“ в община Долна Митрополия с приветствие от г-н Емил Денков, кмет на гр. Тръстеник. Изложба на художествени фотографии „Светлината в природата“, автор Николай Димитров.

20:15 – 20:45 Наука REFRESH в града: GLOBE AND NIGHT

Иво Джокин, директор на Общински център за извънучилищни дейности и занимания по интереси, с. Байкал, ще запознае гостите с програмата „GLOBE AND NIGHT“, с използването на е-STAGE-таблети и смартфони в обучението по астрономия (Science on Stage) и с проекти и възможности за квалификации на Европейската асоциация за астрономическо образование. Предвидени са и практически дейности, подходящи за широка аудитория от ученици, учители и родители.

20:45 – 22:00 Магия REFRESH: Астро наблюдения

Астрономически наблюдения с телескоп и лазерно астро шоу на съзвездия и по-ярки звезди. Събитието е подходящо за обща публика.