Европейска нощ на учените в Бургас

28 септември (петък) 2018

Кога   13:30 – 19:00 часа

Къде  ОУ „Иван Вазов“ – Бургас

Археологически музей Бургас

ОУ „Иван Вазов“ – Бургас

кв. Банево, ул. „Хаджи Димитър“ 8

13:30 – 14:00 Лаборатория REFRESH: Клуб „Млад учен“ при ОУ „Иван Вазов“

Атрактивни експерименти по биология и физика, представени от учениците от клуб „Млад учен“ към училище ОУ „Иван Вазов“ с ръководител Недялка Недялкова.

Археологически музей Бургас

16:00 – 17:00 Магия REFRESH: Щура лаборатория

Забавна и оригинална наука с остроумковците от „Щура лаборатория“. В компанията на щурия професор, най-малките ще се потопят в невероятния свят на химията и физиката, където винаги има място за грандиозни открития.

16:00 – 19:00 Наука в града REFRESH: Щанд с пъзели и задачи на „Център по забавна математика“

Предизвикателства с приказни герои и вълшебства. Магьосници ще са децата, а математиката – магическата им пръчка. Малчуганите ще изследват начините, по които се съчетават цветовете в природния свят и ще научат как природата е развихрила въображението си, създавайки многообразие от видове. За финал ще се запознаят с някои зрителни измами в природата и ще се научат да правят оптични илюзии.

16:00 – 19:00 Наука в града REFRESH: Щанд „Полярни приключения“

На щанда на младите полярни изследователи от АПЕКС България, които са участници в ежегодните експедиции до Ледения континент, ви очакват много полярни приключения – уникалните записани звуци на Антарктида, вкаменелости на растения, намерени на о. Ливингстън, забавни тестове и игри, както и ще можете да опитате лиофилизирана храна – храната за антарктици и космонавти.

17:00 18:00 Магия REFRESH: Антарктида – студеният юг

Как изглежда уникалната флора и фауна на Ледения континент? Как българите пътуват, живеят и правят наука на най-студеното място на Земята? Фотографът Иглика Трифонова, участник в четири български експедиции до Антарктида, член на Българския антарктически институт и председател на Асоциацията на младите полярни изследователи, ще разкаже за магията на Антарктида. Събитието е подходящо за обща публика.

18:00 – 19:00 REFRESH кафене: Математически фолклор

Експериментаторите от „Център по забавна математика“ ще представят задачи от математическия фолклор, техните старовремски и актуални решения, ще направят съпоставка на задачите от България с тези от международния фолклор и ще разкрият връзката между математическия фолклор и бита на хората.