Вие сте тук

Ян Вьорнер, генерален директор на ЕКА, обяви ЕкзоМарс-2016 и Скиапарели за 96% успешни!

Автор
Светослав Александров
Schiaparelli-parachute.jpg

Докато “ЕкзоМарс-2016” извършваше маневра за влизане в орбита около Червената планета, спускаемият апарат “Скиапарели” навлезе в атмосферата и изпрати важни данни по време на спускането към повърхността. Credit : ESA

Генералният директор на Европейската космическа агенция (ЕКА) Ян Вьорнер днес публикува в блога си становище относно успеваемостта на орбиталната автоматична междупланетна станция “ЕкзоМарс-2016”-“Трейс Газ Орбитър” и на спускаемия апарат “Скиапарели”. Според Вьорнер общата успеваемост на цялата мисия възлиза на 96%.

“Основната задача на майчиния кораб “Трейс Газ Орбитър” беше да намери пътя си за влизане в орбита около Марс, докато демонстрационният модул за навлизане, спускане и кацане “Скиапарели” трябваше да се спусне към повърхността на планетата и да събере колкото се може повече информация, която ще бъде използвана при следващата европейска мисия до Марс през 2020 година”, пише директорът.

По отношение на “Скиапарели”, Вьорнер констатира: “От данните, които получихме, ние разбрахме, че контактът е бил преустановен много късно по време на спускането. Това означава, че ние ще получим информация посредством тесен анализ на данните, за които “Скиапарели” е бил предназначен, най-вече за поведението на елементите като топлинния щит, парашута, радара, спирачните ракетни двигатели и т.н. Тази информация може впоследствие да бъде използвана за подобряване на дизайна на мисията през 2020 година, тъй като при тази мисия оцеляването на спускаемия модул ще е от научна значимост.

Някои хора попитаха за успеха на мисията през 2016 година до този момент. За цифроядците измежду тях следващото наблюдение би било от полза:

Важността на “Трейс Газ Орбитър” и демонстрационния спускаем апарат са съответно 80% и 20%. Тъй като ние сме получили 80% от данните по време на кацането, цялостният успех може да се сметне така: 80+20*0.8= 96%. Всичко на всичко, това е много положителен резултат.”

Източник : ЕКА