Вие сте тук

Чревни бактерии се хранят с невространсмитери

gut

Открити са чревни бактерии, чието оцеляване зависи от едно вещество в мозъка ни. Тези бактерии се хранят с гама-аминомалсена киселина (GABA) – жизненоважна молекула, „успокояваща” мозъка. Това би могло да ни помогне да си обясним защо чревната микрофлора влияе на настроението ни.

Philip Strandwitz и колегите му от Североизточния университет в Бостън са открили, че могат да отглеждат един вид наскоро открита чревна бактерия, наречена KLE1738, ако ѝ осигурят GABA. „Нищо не можа да я накара да расте, освен GABA” – каза Strandwitz при обявяването на резултатитеот работата си на годишната среща на Американското общество по микробиология в Бостън през юни.

Прочетете целия материал в третия брой на новото списание “Българска наука и медицина”: http://medicina.nauka.bg/category/broij3